Zajímavost: V Rakousku je denně ukradeno 75 jízdních kol


			Zajímavost: V Rakousku je denně ukradeno 75 jízdních kol
26.4.2017 Zahraničí

Svaz pojišťoven Rakouska (VVO) zveřejnil dne 4. dubna 2017 tiskovou zprávu, v níž se uvádí, že v Rakousku je denně ukradeno v průměru více než 75 jízdních kol. Hlavním důvodem vysokého počtu těchto krádeží je fakt, že jízdní kola jsou většinou špatně zabezpečená, což zlodějům značně ulehčuje jejich práci.

VVO zdůrazňuje, že mnozí cyklisté se o svá jízdní kola patřičně nestarají. Většině krádeží by se přitom dalo zabránit poměrně jednoduchými ochrannými opatřeními.

Podle Spolkového kriminálního úřadu bylo v roce 2016 v Rakousku ukradeno celkem 27 465 jízdních kol. VVO však zmiňuje, že počet policií neregistrovaných krádeží by mohl být ve srovnání s registrovanými krádežemi až osmkrát vyšší, takže jde o poměrně vážný problém. Z celkového počtu registrovaných krádeží připadá zhruba 60 % na krádeže jízdních kol v hlavních městech jednotlivých spolkových zemí.


Mohlo by vás zajímat: Čína má problém. Velký počet obětí dopravních nehod


Není to překvapující, neboť výzkum VVO a Kuratoria pro bezpečnost silničního provozu provedený ve Vídni, Grazu, Salzburgu a v St. Pöltenu prokázal, že asi 68 % procent jízdních kol bylo nedostatečně zabezpečeno. Více než polovina jízdních kol byla chráněna pouze jednoduchými spirálovými či kabelovými zámky, které jsou zloději schopni nenápadně přestřihnout během několika sekund. Pokud jde o používání odolnějších, vysoce kvalitních zámků, existují v Rakousku značné rozdíly mezi jednotlivými regiony. Například ve Vídni mělo odolnější zámky 68 % z prověřovaných jízdních kol. V Grazu to bylo 40 %, v Salzburgu 34 % a v St. Pöltenu toliko 23 %.

Kuratorium pro bezpečnost silničního provozu však upozorňuje, že ani odolnější a vysoce kvalitní zámek sám o sobě nemůže krádeži zabránit. Záleží totiž i na tom, k čemu je jízdní kolo ukotveno. Mělo by se jednat o pevný odstavný předmět. Tento požadavek není v praxi naplňován, neboť každé třetí kolo je nevhodně odstaveno a stává se snadnou kořistí pro zloděje. Chybou je rovněž upevnění jen předního nebo zadního kola. Často se opomíjí upevnění rámu kola.

VVO a Kuratorium oceňují, že se v Rakousku postupně rozšiřuje počet bezpečných garáží pro kola a odstavných ploch pro kola na důležitých nádražích. Tyto plochy jsou buď hlídány, nebo jsou vybaveny uzamykatelnými boxy pro jízdní kola.

Zdroj: VVO

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články