EIOPA: Vztahy ke spotřebitelům nejsou vždy vstřícné


			EIOPA: Vztahy ke spotřebitelům nejsou vždy vstřícné

Na pojistném trhu se projevují i trendy, které nejsou vůči spotřebitelům přátelské či vstřícné. Tento závěr vyplývá ze zprávy orgánu dohledu EIOPA o spotřebitelských trendech (Consumer Trends Report).

Konkrétně je EIOPA názoru, že pojistné produkty by měly být jednodušší a nikdo by neměl být z pojistné ochrany vylučován. EIOPA varuje pojistitele před jednáním, které není vůči spotřebitelům přátelské, přičemž má na mysli například vysokou komplexitu a zmatek ve formulacích. Tento evropský orgán dohledu bude prý trh bedlivě sledovat a v případě potřeby zasáhne.


Mohlo by vás zajímat: Tomáš Síkora: Digitalizace životního pojištění je výzva pro celý trh


Urychlení digitalizace přináší podle EIOPA spotřebitelům příležitosti, ale také nebezpečí. Nedostatečná jasnost či srozumitelnost pojistných podmínek a omezené chápání výluk by se mohlo projevovat jako nevýhoda spotřebitelů. Kromě toho prý pozorovatelný přírůstek nepojistitelných rizik zvětšil mezery v pojistné ochraně. EIOPA dále varuje, že zvýšené nasazení procesů optimalizace cen by mohlo vést k neférové a nesprávné péči o klienta a k možnému finančnímu vyloučení. Podle EIOPA existuje prý nebezpečí, že se nasazením umělé inteligence a využíváním více dat o spotřebitelích zvýší riziko nepřímé diskriminace.

Zpráva EIOPA se zabývá i tím, že stále více pojistných produktů je označováno jako udržitelné. To ovšem prý zvyšuje potenciál „greenwashingu“[1] či předstírání investic šetrných k životnímu prostředí a vůbec uvědomělého investování. Vývoj ale rovněž ukazuje, že obor se snaží vyhovět ESG (environmentální, sociální a způsob řízení) preferencím spotřebitelů, což by mohlo přispět k udržitelnějšímu rozvoji.


Mohlo by vás zajímat: Jan Matoušek: Pojišťovny nejsou jen měšcem. Musí být i partnerem


K článku je nutno dodat, že obsahuje jen úzký výběr z postřehů a závěrů zprávy EIOPA. Ta má celkem 54 stran a věnuje se nejen životnímu a neživotnímu pojištění a vývoji v penzijním sektoru v EU, ale i rovněž problematice stížností a vybraným aktivitám evropského dohledu.

Více informací ZDE


[1] Např. nesprávné nebo nepřesné informace o vlastních produktech podniku, které se vydávají za vstřícné k životnímu prostředí.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Dar ve výši 25 000 000 Kč

Sylvie Mailloux,  11. 3. 2022


Ahoj,
Jmenuji se Sylvie Mailloux francouzského původu, v současné době žiji ve Francii.  Žila jsem více než 15 let v ČR s manželem.  Trpím velmi vzácnou rakovinou srdce, která v krátké době dosáhla kritického stadia odsuzujícího mě k jisté smrti, a mám částka 25 000 000 Kč uložená na bankovním účtu v Německu.  Rád bych věnoval dar důvěryhodnému a čestnému člověku, aby jej dobře využil.  Vlastním importní/exportní firmu, Před 6 lety jsem přišla o manžela, což mě hodně poznamenalo, bohužel nemáme děti.  Tato částka je darem před mou smrtí vzhledem k mému kritickému zdraví.  Doufám, že rychle najdu tu správnou osobu.

Bůh ti žehnej

Související články