Výzvy pro dohled nad pojišťovnictvím. Co nastane po konci pandemie?

Výzvy pro dohled nad pojišťovnictvím. Co nastane po konci pandemie?
Výzvy pro dohled nad pojišťovnictvím. Co nastane po konci pandemie?

IAIS (International Association of Insurance Supervisors) zveřejnila v souvislosti s dopady pandemie na ekonomiku a pojišťovnictví zprávu, kterou vypracovala v součinnosti s Institutem pro finanční stabilitu (Financial Stability Institute – FSI) Banky pro mezinárodní platby (Bank for International Settlements – BIS) a která se týká fungování dohledu nad pojišťovnictvím po pandemické krizi.

V úvodu zprávy se upozorňuje, že je založena hlavně na dotazování. V období listopad 2020–leden 2021 byly provedeny rozhovory s vrcholnými odborníky z 9 orgánů dohledu nad pojišťovnictvím, a to z různých oblastí světa. Záměrem bylo zjistit zkušenosti a problémy těchto orgánů dohledu, protože byly nuceny se adaptovat na stále prodlužovanou práci na dálku během pandemie COVID-19. Na základě poučení získaného v průběhu této bezprecedentní globální krize jsou ve zprávě zdůrazněny i některé klíčové úvahy za účelem pomoci orgánům dohledu v jejich neustávajícím úsilí přizpůsobit se novému normálu digitalizace, jež byla urychlena pandemií, a rovněž v zajištění zvýšené úrovně připravenosti na podobné tak rozsáhlé narušení ekonomiky někdy v budoucnu.  


Mohlo by vás zajímat: Zablokování Suezu: Egypt požaduje náhradu škody ve výši přes 900 milionů $


Hlavní výstupy zprávy IAIS/FSI

  • poučení z krize COVID-19 budou mít zásadní význam pro větší odolnost dohledu nad pojišťovnictvím v budoucnu. Efektivnější a agilní dohledové procesy podpořené odolnou digitální infrastrukturou a užším spojením s pojistiteli a regulatorními orgány budou rozhodující při pomoci orgánům dohledu vyrovnat se v budoucnu s neočekávanými narušeními jejich činnosti,
  • dohled nad pojišťovnictvím v novém normálu bude redefinovat demarkační čáru mezi dohledem na místě a dohledem na dálku. Prvky vzdáleného dohledu se stanou pilířem, který by měl v budoucnu umožnit účinnější a efektivnější dohled. Nicméně vzdálený dohled (či dohled na dálku) nemůže zcela nahradit dohled na místě, obzvláště při posuzování aspektů týkajících se chování pojistitelů,
  • vhodné struktury podpory k zajištění pokračujícího dobrého zdraví a životních podmínek týmů orgánů dohledu budou mít stěžejní význam pro udržení účinného dohledu při prodloužení práce na dálku,
  • pandemie urychlila digitalizaci jak v oblasti postupů a procesů v dohledu nad pojišťovnictvím, tak v oblasti hodnotového řetězce u podnikatelské činnosti v pojišťovnictví. Jelikož tempo a rozsah digitální transformace se nadále zvyšuje, tak musejí být odpovídajícím způsobem řízena kybernetická rizika, a tak ochráněny pojištěné osoby,
  • orgány dohledu budou muset v budoucnu aplikovat komplexnější přístup k investicím do technologií. Přijetí nových technologií orgány dohledu bude muset být doplněno programy odborného vzdělávání, které vybaví zaměstnance orgánů dohledu soubory nových digitálních dovedností, jež jsou nezbytné k adaptaci dohledu na nový normál.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články