Tentokrát na otázky odpovídá předseda představenstva a generální ředitel Komerční pojišťovny, Stéphane Corbet
Můžete v krátkosti zhodnotit změny, které se na trhu tento rok staly, a jaký měly dopad na pojišťovny i trh?
Zásadní vliv na aktivity Komerční pojišťovny v roce 2015 mělo prostředí nízkých úrokových sazeb a především vývoj ceny českých státních dluhopisů. Tyto skutečnosti budou podstatným způsobem ovlivňovat vývoj trhu životního pojištění i v nadcházejících letech.Z pohledu zpoždění transpozice Solvency II do českého právního řádu, přináší toto samozřejmě jisté komplikace, nicméně z našeho subjektivního hlediska nepředstavují zásadní význam. Ale otázkou samozřejmě je, jak rychle se podaří schválit související právní normu tj. novelu zákona 277/2009 Sb., o pojišťovnictví. Současně bude klíčový další vývoj v otázce regulace pobídek.
Za Komerční pojišťovnu považuji rok 2015 za velmi úspěšný, což, mimo jiné dokládá ocenění v respektovaném hodnocení Hospodářských novin, kdy si naše společnost k obhajobě titulu Nejlepší životní pojišťovna 2015 v letošním ročníku připsala první místo i v kategorii Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna 2015.
Jak se bude pojišťovnictví vyvíjet v roce 2016?
Z našeho pohledu, tedy pojišťovny specializované na životní pojištění, nepředpokládáme žádné výrazné změny, tedy zachovávání současného, spíše stagnujícího trendu v této oblasti za současné rostoucí orientace k rizikovému životnímu pojištění na úkor spořících produktů.
Samozřejmě tento trend může být v letošním roce ovlivněn regulatorními změnami a to i mimo oblast životního pojištění, například v souvislosti s doplňkovým penzijním spořením.
Jak Vaše společnost bojuje s pokulhávající finanční gramotností klientů?
Společně s Komerční bankou, naším akcionářem a současně dominantním distributorem našich produktů, dlouhodobě vytváříme v pobočkové síti podmínky umožňující komfortní navigaci pro klienta ve smyslu optimálního nastavení portfolia finančních produktů.
Současně je naší prioritní snahou nabízet našim klientům produkty maximálně transparentní, segmentově orientované a podpořené kvalitním servisem bankovních poradců. Z pohledu klientské spokojenosti je dokladem našeho přístupu k této problematice i již výše zmiňované ocenění.
Děkujeme za rozhovor
Komentáře
Přidat komentář