Dušan Quis: Český pojistný sektor je robustní a kvalitní


			Dušan Quis: Český pojistný sektor je robustní a kvalitní
31.1.2022 Pojistný trh

Je za námi další pandemický rok. Neexistuje oblast, která by nebyla covidem zasažena. Přesto se našly situace, které stojí mimo koronavirové dění a jež stojí za to si připomenout. Osobností pojistného trhu jsme se tak v tradiční novoroční anketě zeptali na zhodnocení průběhu uplynulého roku a na klíčové momenty nadcházejícího roku 2022. V dnešním zamyšlení představí své postřehy Předseda představenstva Allianz pojišťovny Dušan Quis.

Loňský rok, plný přírodních katastrof, opravdu důkladně prověřil robustnost a kvalitu českého pojistného sektoru. Jsem hrdý na to, že také tentokrát pojišťovny reagovaly okamžitě a svým klientům byly k dispozici všemi dostupnými cestami. Zájmy svých klientů hájily i v náročné politické diskuzi. Mimo jiné také tyto události, včetně nepřehledné covidové situace, vedly k dalšímu růstu českého pojistného trhu.


Mohlo by vás zajímat: Luděk Menčík se stane ředitelem české pobočky STARR EUROPE INSURANCE Ltd.


Rok 2021 byl pro Allianz velmi úspěšným rokem. Pokračovali jsme v důsledné implementaci naší digitální strategie, ve zjednodušování produktů a procesů i v získávání pravidelné zpětné vazby od klientů, na kterou okamžitě reagujeme. Mobilní telefon a e-mailovou adresu již máme na více než 90 % našich retailových klientů. Také to bylo v případě tornáda na Moravě mimořádně důležitou výhodou. Se zasaženými klienty v daných oblastech jsme tak mohli komunikovat v podstatě okamžitě. Stejně tak nám tato vysoká penetrace digitální identity dává unikátní možnost při zjednodušování a zrychlování zákaznických i interních procesů.

Velmi úspěšným příkladem digitalizace je nejen možnost on-line sledování řešení motorové nebo majetkové pojistné události, ale také možnost použít k registraci svého vozidla do havarijního pojištění vlastní on-line fotografie a vyhnout se tak prohlídce v servisu. Opakovaně se ukazuje, že klienti oceňují naše férové pojištění motorových vozidel a díky tomu jsme už v prvním pololetí roku 2021 oslavili milióntého klienta povinného ručení. Férový přístup uplatňujeme i v životním pojištění a rovněž u těchto produktů jsme viděli rostoucí zájem klientů.


Mohlo by vás zajímat: Robert Gauci: Pomáháme vést klientům snadnější a bezpečnější život


V létě jsme se rozhodli krýt záda i klientům, kteří si chtěli odpočinout v zahraničí. Všem zákazníkům, kteří si sjednali cestovní pojištění  kryjeme léčebné výlohy v souvislosti s onemocněním COVID-19 ve všech zemích (kromě tzv. “černých“). Klienti si tak nemusejí sjednávat žádné připojištění a ani doplácet peníze navíc, i v tomto případě jsme se rozhodli pro férový a transparentní přístup.

Nejdůležitější částí naší strategie je práce s klientskou spokojeností a zpětnou vazbou. V pětihvězdičkovém hodnocení nám zpětnou vazbu poskytlo již více než 28 tisíc klientů. Průměrně jsme obdrželi 4,5 hvězdiček, ale naším cílem je samozřejmě dosahovat na pět z pěti. Klientům, kteří nejsou s našimi službami spokojení, volají přímo zaměstnanci zodpovědní za daný případ. Učíme se tak díky přímé interakci s klientem. Chceme vědět, co můžeme příště udělat lépe.


Mohlo by vás zajímat: Gaël Loaëc: KB Pojišťovna roste v neživotním i rizikovém životním pojištění


Je velmi obtížné předjímat vývoj v roce letošním. Jistě lze očekávat diskuzi a potenciální novinky v oblasti penzijních fondů. Případná legislativní rozhodnutí se samozřejmě odrazí i v naší produktové nabídce. Allianz se také velmi aktivně účastní debaty na úrovni České asociace pojišťoven nad pojištěním dlouhodobé péče. Tento produkt na našem trhu chybí a se stárnutím populace je jeho potřeba intenzivnější. Věřím, že zde komerční pojišťovny dostanou prostor a budou moci svými zkušenostmi a speciálními produkty pomoci v této podfinancované oblasti. Aktuální růst úrokových sazeb pak přináší zajímavé příležitosti v akumulační oblasti životního pojištění. V neposlední řadě bude i náš sektor dále ovlivňovat posilující zodpovědný přístup k životnímu prostředí a k ESG jako takovému.

Celému českému pojistnému sektoru v roce 2022 a všem jeho účastníkům pak přeji především pevné zdraví, žádné podnikatelské, přírodní ani osobní katastrofy a velký optimismus!

Dušan Quis
Předseda představenstva Allianz pojišťovny

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články