Pro 3 z 10 dotázaných motoristů je cena jediným kritériem, které posuzují při sjednávání pojištění vozidla. Tento zjednodušený přístup byl zjištěn jako obvyklý zejména u mladších řidičů: ve skupině šoférů do 35 let byl podíl takto postupujících účastníků ankety dokonce 41 %. Trakm8 současně z analýzy zjistila, že řidiči se ve Velké Británii stále více zajímají o provozní náklady aut. V roce 2023 hodlají ze třetiny (31 %) omezit své jízdy kvůli aktuálním cenám pohonných hmot. A další pětina dotázaných (19 %) chtějí ušetřit dokonce tak, že zredukují svůj roční nájezd pod 5 000 mil.
Mohlo by vás zajímat: Pojistní matematici v Německu očekávají další pohyb cen
Podle závěrů firmy Trakm8 ukazují výsledky studie na to, že lidé opravdu pečlivě sledují náklady. Jejich výdaje je třeba revidovat s ohledem na současnou tíživou ekonomickou situaci. To ještě více hovoří pro to, aby pojišťovny nabídly svým klientům telematické tarify: jednak půjdou naproti současné poptávce ze strany klientů, a na druhé straně zůstanou konkurenceschopné.
„Vzhledem k tomu, jak inflace a životní náklady začínají ukusovat z disponibilních příjmů populace, zaměřují se nyní motoristé na hledání nejlevnějšího možného modelu pojištění, a to i ve světle rostoucích sazeb pojistného,“ konstatoval Adam Gooch, výkonný ředitel pro oblast pojištění v Trakm8. „Ovšem je důležité, aby řidiči současně prostudovali také obsah krytí a rovněž případné dodatečné náklady přicházející do úvahy v různých situacích, jež je mohou dostat do nemilých finančních problémů, protože budou muset třeba část nehody uhradit ze svého.“
Mohlo by vás zajímat: Podcast: Životní pojištění Simplea prošlo unikátním vývojem. Co na to ČNB?
Podle firmy Trakm8 by měli motoristé rovněž posoudit technologické možnosti nabízené pojišťovnami. Mezi ty patří hlavně telematika a aplikace pro řidiče, jež jim umožňují kontrolovat náklady na pojištění a získat část pojistného zpátky za bezpečnou jízdu a menší nájezd.
Nabídka takových řešení doplňuje škálu možností pojistitelů a přispívá k jejich konkurenceschopnosti, zatímco motorista může být spokojen s pojištěním na míru podle jeho jízdních zvyklostí, nikoli s „konfekčním produktem“. Telematika je jednoznačně cestou, jak taková individuálně střižená řešení motoristům v Británii nabídnout.
Komentáře
Přidat komentář