Pojistné doplňky k povinnému ručení dnes nabízejí všechny pojišťovny. Co mohou získat motoristé v ČPP?
Nabídku našich připojištění určenou pro motoristy s povinným ručením nepřetržitě inovujeme. V současné době máme na výběr 14 nejrůznějších připojištění s rozličnými kombinacemi pojistných krytí, částek nebo limitů. A klientů, kteří mají sjednaný alespoň jeden z těchto doplňků, je téměř 70 procent. Zájem klientů o rozšíření pojistné ochrany vozidla přitom trvale narůstá. U nově sjednávaných povinných ručení připadá na jednu smlouvu nejméně jedno motoristické připojištění navíc. Největší zájem přetrvává u připojištění skel, které má u nás přibližně každý čtvrtý motorista. Velký zájem mají motoristé i o nadstandardní asistenční služby. Poptávané je také připojištění přírodních rizik, přímé likvidace a úrazu ve vozidle.
Mohlo by vás zajímat: ČAP k 3Q 2022: Předpis smluvního pojistného se meziročně navýšil o 7,5 %
Jsou to právě připojištění k povinnému ručení, které se stávají čím díl více předmětem konkurenčního boje mezi pojišťovnami. Čím se snažíte své klienty aktuálně nejvíce oslovit?
Na počátku října jsme na podkladě tržní analýzy upravili nabídku většiny doplňkových připojištění s důrazem na vyšší částky limitů pojistného plnění tak, jak si klienti přáli. Například u osobních vozidel jsme u připojištění skel po limitu 20 tisíc korun ročně zavedli možnost sjednat si neomezený limit pojistného plnění. Tuto změnu jistě uvítají majitelé dražších automobilů, vybavovaných nejen vyhříváním, ale hlavně kamerovým systémem pro účely zajišťování asistenčních funkcí, jako jsou front asist, udržování vozidla v jízdních pruzích apod. Zde rostou náklady na výměnu skel například tím, že je nutno nastavovat a kalibrovat kameru současně s nastavováním geometrie kol, což je záležitost, která zabere minimálně 5 hodin práce.
Motoristé stejně jako jiní lidé hodně slyší na slevy. Pamatujete na ně i v případě nabídky vašich pojistných doplňků k povinnému ručení?
Nyní tomu je například u našich rozšířených asistenčních služeb. Pro velký zájem jsme se rozhodli naši původně letní nabídku prodloužit až do konce roku. Jedná se o zajímavou slevu ve výši 35 procent u rozšířených asistenčních služeb Asistence Plus a CAR plus. V obou případech získají motoristé další výhody navíc – v podobě vyšších limitů na asistenční zásahy v Česku a zahraničí, odtah vozidla na delší vzdálenost, zapůjčení náhradního vozidla a mnoho dalších výhod. Největší zájem mají motoristé o tyto nadstandardní služby v době letních dovolených. Využít je tak mohou i v případě své zimní dovolené, kdy budou například vozidlem vyrážet na hory. Obecně kolem asistenčních služeb ale platí, že jejich náklady rostou úměrně s dražší cenou paliv, které asistenční služby vynakládají při zajišťování pomoci na cestách. Proto atraktivita příplatkových asistenčních služeb výrazně roste.
Mohlo by vás zajímat: INSIA je součástí skupiny UNILINK. Ivan Špirakus zůstává generálním ředitelem
Je pořízení příplatkové asistence u vozidla podmíněno tím, že motorista musí mít u ČPP sjednáno povinné ručení?
Nikoliv. Nabízíme možnost objednat si asistenční službu i k vozidlu, které u nás není pojištěné ani na povinné ručení nebo havarijní pojištění. Tato možnost je spojená s pořízením komplexního cestovního pojištění. V jeho rámci si klienti mohou dokoupit také asistenci vozidla, a to jen za 44 korun denně. Tuto možnost často využívají držitelé služebních vozidel při krátkodobých letních nebo zimních dovolených. Často totiž tyto služební vozy nemají zakoupenou nadstandardní asistenční službu, což se může například při fatální poruše vozidla v italských Alpách s potřebou odtahu vozidla domů včetně posádky nepříjemně dotknout peněženky jeho uživatele.
V souvislosti s povinným ručením se také čím dál více zmiňují pojistné limity, respektive jejich kolikrát nedostatečná výše. Jaké nabízí ČPP limity pro své klienty?
Nejnižší limit u škod na majetku a zdraví máme u nových smluv ve výši 50 milionů korun. Střední varianta znamená limity ve výši 100 milionů korun a nejvyšší limity pro újmy na zdraví a majetkové škody u nás činí 200 milionů korun.
Děkuji Vám za rozhovor.
Komentáře
Přidat komentář