INSIA: Co uděláte, když přijdete o klíčového zaměstnance?


			INSIA: Co uděláte, když přijdete o klíčového zaměstnance?
25.2.2019 Spektrum

Podnikání není procházka růžovou zahradou. Nikdy nevíte, co se stane a co budete muset řešit. Firmu, kterou roky budujete, můžete ve vteřině ztratit. Nemusí jít nutně jen o neplatící odběratele, rostoucí konkurenci, škody na majetku nebo přírodní katastrofu.

Přemýšleli jste někdy nad tím, co by se stalo, kdybyste ztratili některého ze svých klíčových zaměstnanců? Úspěch v podnikání je závislý na mnoha faktorech. Některé lze ovlivnit, některé stěží. Stačí jedna nešťastná náhoda a vše může být jinak. Proti požáru nebo neplatičům se dnes můžete pojistit, ale bez schopných lidí se určitě neobejdete…

Ne každého rychle nahradíte

Co budete dělat, když náhle ztratíte člověka, který vám vydělává spoustu peněz? Kdo vám pomůže? Nebyl byste prvním ani posledním podnikatelem, kterému kvůli tomu padnul celý byznys. Zdánlivě možná maličkost, která ale ve výsledku může způsobit daleko větší katastrofu než například požár. Ztráta klíčového člověka s sebou často přináší veliké finanční problémy. Většinou totiž není nikdo, kdo by ho nahradil, a vy tak přicházíte o peníze.


Čtěte také: Překvapení na makléřském trhu. Vznikla společnost STAR INSURANCE GROUP


Co hrozí, když přijdete o důležitého zaměstnance: 

  • rozpad managementu firmy
  • finanční problémy
  • ztráta důvěry banky
  • pozastavené /zrušené projekty
  • morální úpadek mezi zaměstnanci a jejich odchod
  • vymáhání pohledávek
  • ztráta dobré pověsti u zákazníků a investorů
  • náklady spojené s hledáním a zaškolením nového zaměstnance

Keyman umí pojistit klíčové zaměstnance

Naštěstí pro vás, i v tomto případě může výrazně pomoci pojištění. Pojišťovací makléři společnosti INSIA přišli na tuzemský trh s unikátním produktem Keyman, který pomůže vyřešit nepříjemnou situaci spojenou právě se ztrátou klíčového člověka. A nejen finančně.

V případě ztráty pojištěného zaměstnance je vypracován podrobný plán, jak vzniklou situaci řešit. Poté nastupuje osoba tzv. krizového manažera – odborníka, jehož úkolem je zastoupit a nahradit klíčového zaměstnance a pomoci provést firmu kritickým obdobím. A to vše na náklady pojišťovny.

„V anglosaských zemích se pojištění klíčových osob prodává v různých podobách, ovšem spojení s krizovým manažerem je náš originální nápad,“ říká Ivan Špirakus, ředitel společnosti INSIA a dodává: „Inspirovali jsme se spojením pojištění s asistenční službou u některých jiných pojistných produktů.“


Mohlo by vás zajímat: Jak pojišťovny pocítí dopady globálního útoku nakažlivým malwarem?


Jak pojištění Keyman funguje? 

  • Firma se rozhodne pojistit si klíčové osoby, zpravidla spolumajitele či vybrané klíčové zaměstnance.
  • Pojistná částka (plnění pojišťovny) je stanovena na 2.000.000 korun. Z ní jsou pokryty náklady poradenské firmy zajišťující krizové manažery po dobu nutnou k vyvedení podniku z krize a nalezení další cesty pro její budoucnost. „Předpokládá se, že krizový manažer by měl ve firmě působit asi 5–6 měsíců,“ říká Ivan Špirakus.
  • V případě úmrtí klíčové osoby vyplatí pojišťovna firmě odškodnění ve výši 2 miliony korun. Při pojistné události se zároveň aktivuje Systém krizového řízení – poradenská firma M.C.Triton zajistí zkušeného manažera, který během krátké doby nastoupí do firmy s cílem uchránit její hodnotu pro majitele či jejich dědice.
  • Práce krizového manažera může být rozdělena do několika fází. Jeho prvořadým cílem je dokončení rozjednaných projektů či obchodních aktivit a řízení obchodních aktivit a finančních toků, tj. finanční stabilizace firmy. Následuje vypracování dlouhodobého obchodního a finančního plánu a zaškolení nového zaměstnance. Jeho úkolem může být i zajištění prodeje či fúze firmy.

Pojištění Keyman se vztahuje na smrt z jakýchkoli příčin u vybrané skupiny osob, uvedené v pojistné smlouvě. Navíc tento produkt je vytvořen tak, aby pojistné bylo daňově uznatelným nákladem. Cena pojištění závisí na věku a počtu pojištěných osob.

Více informací ZDE.

Zdroj: INSIA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články