„Co si budeme nalhávat, pojišťovnictví nepatří mezi vyloženě ta vysněná zaměstnání a ani u mě tomu nebylo jinak. Dostal jsem se k němu takříkajíc jako slepý k houslím, a kdybyste se mě před třiceti lety zeptal, jestli mám namířeno do tohoto oboru, tak bych vám zcela jistě oponoval. Nakonec se však ukázalo, že pojišťovnictví je nesmírně zajímavá oblast, která dokáže člověka opravdu naplňovat,“ řekl mimo jiné v podcastu portálu oPojištění Vladimír Krajíček.
Mohlo by vás zajímat: V. AML směrnice a její možné dopady na pojišťovnický sektor
„Mnoho věcí se automatizovalo, dnes se používá termín – digitalizovalo. To ve své podstatě znamená, že se pojišťovnictví odosobnilo. Přestáváme vnímat individualitu klienta a naopak spotřebitelé přestávají, a to nejen v pojištění, cítit odpovědnost za své jednání. To si myslím, že je opravdu velká změna. V rámci pojišťovnictví je klíčové, aby člověk vnímal, že riziko existuje a že je jeho nositelem. Toto uvědomení má ve svém důsledku vést ke sjednání kvalitního pojištění. V momentě, kdy klient takto uvažovat přestane a automaticky si myslí, že je vše pojištěno a vše za něj pojišťovna zaplatí, tak přestává vnímat rizikovost života jako takovou a stává se nezodpovědným. U toho, kdo cestuje do zahraničí v takovém nastavení, je malá osobní odpovědnost velký problém,“ doplnil Vladimír Krajíček.
Ještě doplňme, že v aplikaci Castbox lze podcast s Vladimírem Krajíčkem najít ZDE.