Máte tachometr? A můžu ho vidět?


			Máte tachometr? A můžu ho vidět?

Ceny povinného ručení a havarijního pojištění pomalu, ale neustále rostou. To však nemusí platit pro každého. Celá třetina českých řidičů může naopak platit méně díky novému produktu s cenou dle ujetých kilometrů. Poradci i klienti již kouzlo nového produktu objevili a k dnešnímu dni díky němu šetří stovky tisíc řidičů.

Příští rok už půl milionu klientů

Jednotlivé pojišťovny v Česku nezveřejňují počet pojištěných vozidel s produktem dle ujetých kilometrů. Celkový počet pojištěných vozidel zahrnuje nejen produkt s nájezdem, ale i bez kilometrů, který byl nabízen dříve nebo se jedná o flotilové pojištění, jehož cena zatím na kilometrech nezávisí.


Mohlo by vás zajímat: Česko je evropskou jedničkou v pojištění dle kilometrů!


Spoluzakladatel, hlavní matematik a procesní stratég Pillow pojišťovny Marcel Beno na základě dostupných informací odhadl aktuální počet klientů v Česku s produktem dle kilometrů na 400 tisíc. „Všechny tři pojišťovny, které na českém trhu produkt nabízejí, rostou v počtu pojištěných vozidel rychleji než ostatní. Vozidel s podprůměrným nájezdem, a tedy s lepší cenou v produktu dle kilometrů, může být v Česku zhruba 2,5 milionu. Hranice půl milionu klientů s pojištěním dle kilometrů bude zcela jistě prolomena příští rok a jeden milión do tří let,“ předpovídá Marcel Beno.

Usmějte se, vyletí ptáček

Oproti tradičnímu pojištění je třeba informovat pojišťovnu jednou ročně o počtu ujetých kilometrů. Ve světě i v Česku se nejčastěji používají 2 způsoby: speciální zařízení instalované ve vozidle, které samo nebo pomocí mobilní aplikace odesílá hodnoty najetých kilometrů pojišťovně nebo prosté vyfocení tachometru a zaslání fotografie pojišťovně. Není překvapením, že druhá možnost u klientů i poradců jasně vítězí. Není třeba s autem jezdit do servisu na instalaci speciální jednotky a pro většinu klientů je také důležité soukromí. Bez jednotky nikdo neví, kde a kdy s vozidlem jezdíte.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Prognostici by měli umět rozdělat oheň


Když jsem se rozhodoval, jak v Česku zavést pojištění dle kilometrů, byla pro mě fotografie jednoznačnou volbou“, vysvětluje Jakub Strnad, vizionář, zakladatel a ředitel Pillow pojišťovny. A současně vysvětluje proč: „Základním principem, který (nejen) v pojištění vyznávám, je důvěra. V tomto případě mezi klientem a pojišťovnou. A díky důvěře není třeba žádné sledovací zařízení ve vozidle, ale stačí chytrý mobilní telefon, který už má prakticky každý.

Důležitá je také jednoduchost pro klienta. Díky mobilní aplikaci Pillow zabere vyfocení a odeslání fotografie tachometru zhruba 30 sekund. Vše je navrženo tak, že pokud poradce chce svému klientovi s odesláním fotografií pomoci, můžete tak učinit i ze svého telefonu.

Češi mají na výběr ze tří produktů

Nabídka pojištění pro české řidiče patří mezi nejširší v Evropě. Na výběr mají tři produkty od tří pojistitelů. Všechny přináší úsporu na pojistném pro vozidla s podprůměrným nájezdem, každý je však zaměřen na trochu jiný segment klientů.


Mohlo by vás zajímat: Novinky v právní úpravě ochrany spotřebitele


Produktovou strategii Pillow pojišťovny vysvětluje Martin Podávka, spoluzakladatel a inovátor Pillow pojišťovny: „Naše pojištění vozidel je nejmladší, a tak jsme měli možnost využít to nejlepší z jiných produktů a přidat vylepšení, která jinde nenajdete. Konkrétně oproti konkurenci s nájezdem kilometrů je velkou výhodou flexibilita produktu. Nechceme klienty i poradce svazovat několika pevně stanovenými balíčky. Naše pojištění se skládá z volitelných částí, tzv. polštářů, a poradce tak může přesně na základě potřeby klienta sestavit tu správnou kombinaci.“ Povinné ručení a skla? Povinné ručení, střet se zvířetem a přírodní událost?  Minirisk bez povinného ručení? Nic z toho není problém, podobně jako všechny ostatní kombinace.

Pillow pojištění „umí“ kilometry nejen pro osobní auta, ale také pro nákladní vozidla a také motorky. Nižší pojistné pro vozidla s podprůměrným nájezdem se netýká pouze povinného ručení, ale také havarijního pojištění nebo bezlimitního pojištění skel.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články