PRVNÍ KLUBOVÁ se mění v pojišťovnu PILLOW. Hledá nového investora


			 PRVNÍ KLUBOVÁ se mění v pojišťovnu PILLOW. Hledá nového investora

Pillow pojišťovna je nová značka pojištění, která vznikla přejmenováním První klubové pojišťovny. Ta nabídla klientům spravedlivý systém hospodaření s omezením nákladů pojišťovny a s podílem na zisku pro všechny klienty. Tento princip zůstává zachován i do budoucna. Zároveň se po čtyřech letech pojišťovna rozhodla k významným změnám, mezi které kromě změny názvu patří otevření se všem klientům (zrušení povinnosti stát se členem klubu před uzavřením pojištění), zcela nová řada produktů a další zjednodušení života klientům pomocí moderních technologií.

Polštář jako symbol pohodlí 

Nový název pojišťovny vysvětluje zakladatel nové pojišťovny Jakub Strnad: „Chceme se odlišit od institucí, které dávají pocítit svým klientům jejich bezvýznamnost pro svoji vlastní velikost. V této oblasti ještě stále panuje neosobní vztah mezi finančním obrem a obyčejným klientem, který se velmi často nachází v až nevolnické roli, kdy dostane smlouvu se „sto“ stránkami pojistných podmínek, které nikdy nemá šanci přečíst, a buď ber, nebo nech být. A i kdyby se podmínkami poctivě propracoval, tak nemá v podstatě šanci pojišťovnické právničině porozumět. Nemyslíme si, že vztah pojišťovny a klienta musí být takto nerovný. Naopak věříme ve férovost, a proto přenášíme naši značku do osobní roviny, která je pro pojišťovnictví tak netypická. Zvolili jsme si „polštář“ jako symbol příjemnosti, pohodlí, ale i ochrany, který zmírňuje náraz nečekaných situací. Abychom do budoucna mohli získat i klienty v zahraničí, budeme se jmenovat Pillow pojišťovna.“ 

Otevřená pojišťovna

Vedení pojišťovny také plánuje, že nová pojištění si bude moci uzavřít každý, aniž by se musel stát členem klubu, tak jak tomu bylo ve starém P2P konceptu PRVNÍ KLUBOVÉ. „Pro nabídku srozumitelného a férového pojištění není třeba vyžadovat členství klientů v klubu. Ukázalo se, že pojištění není produkt, o kterém by se lidé ve volných chvílích bavili se svými přáteli a zvali je „do klubu“. Doba klubů skončila pro některé již v 19. století. Nemá to být výhoda jen pro někoho, nabídka má být stejná pro všechny. Věříme, že naše služby budou klienti doporučovat svým přátelům, protože je budou bezproblémově a spokojeně využívat, a ne kvůli podílu na zisku za přivedené klienty. Důvěru klientů si chceme prostě zasloužit, ne koupit. Z tohoto důvodu to jsme byli také nuceni vypovědět klientům Klubovou smlouvu. Potřebujeme totiž do smluvních podmínek přidat novinky a je jednodušší udělat zcela novou smlouvu, než přepisovat starou. Změna názvu a nová nabídka stávající smlouvy neovlivní. Smlouvy pokračují dál se stejným rozsahem pojištění a stejnou cenou. Pokud budou klienti chtít přejít na novou generaci produktů, mohou tak udělat kdykoliv. Sami jim k výročí jejich smlouvy nabídneme nové podmínky a bude jen na nich, zda je přijmou, nebo ne,“ uvádí pojišťovna Pillow v dopise klientům a v tiskových materiálech.Pillow

Stávající klienti by podle vyjádření pojišťovny Pillow neměli být kvůli změně celého projektu o nic ošizeni. „Aby důležité vlastnosti popsané v Klubové smlouvě zůstaly zachovány, připravili jsme Veřejný příslib. Stávající klienti tak mají jistotu, že nepřijdou o podíl na zisku za rok 2019, získají bonus za novou smlouvu a do konce trvání současných smluv budou moci používat Klubový portál. K novým smlouvám už bude nový portál a nový podíl na zisku. Princip férového podílu na zisku, který později použila i americká Lemonade, se osvědčil. Klienti pochopili, že nejde ani tak o výši vrácených peněz jako o pojistku férové výplaty škody. Pojišťovna nemá důvod krátit pojistné plnění, protože „ušetřené“ peníze jí nezůstanou, ale musí se o ně stejně podělit se svými klienty.“


Mohlo by vás zajímat: Česká národní banka reaguje na ZDPZ: Předsmluvní informační povinnosti


Revoluční pojištění vozidel s cenou za kilometr

Prvním z nové řady produktů je pojištění vozidel. Jeho konstrukce vychází ze zkušeností a požadavků klientů z posledních 20 let. Protože potřeby každého klienta jsou individuální, pojištění se skládá z 11 samostatných část – tzv. polštářů. Každý klient je může libovolně kombinovat a vybírat, nikdo není nucen volit jen z několika pevně definovaných balíčků, a kupovat si tak zbytečně i části, které nepotřebuje. Mezi zajímavé vlastnosti patří automatické stanovení ceny vozidla pojišťovnou (klient tak nebude riskovat obvyklé sankce za stanovení chybné ceny z důvodu tzv. podpojištění), bezlimitní pojištění všech skel vozidla, možnost naprosto nulové spoluúčasti u nezaviněných škod nebo pojištění pořizovací ceny pro nová vozidla pro libovolnou kombinaci polštářů. „I kdyby si řidič pojistil své nové auto jen pro případ krádeže bez dalších částí havarijního pojištění, stejně mu v případě odcizení vozidla zaplatíme tolik, kolik ho nové auto stálo. Výplatu nové ceny vozidla jako jediná pojišťovna nepodmiňujeme sjednáním té nejkomplexnější varianty havarijního pojištění,“ upozorňuje Martin Podávka, spoluzakladatel pojišťovny. 

Zajímavý je i přístup ke stanovení ceny pojištění. Pillow standardně zohledňuje bezeškodní průběh svých klientů, ale zároveň bere v úvahu i počet najetých kilometrů. Unikátní je stanovení ceny za každý kilometr mimo předpokládaný roční nájezd. Marcel Beno, spoluzakladatel a matematický expert, říká: „Každý klient tak dopředu přesně ví, kolik mu pojišťovna vrátí, když najede méně a naopak. To, co znají klienti již desítky let u placení za elektřinu, vodu či plyn, konečně dorazilo i do pojištění.“ Zcela nová na českém trhu je i sleva, která férově zohledňuje nižší riziko škody pro garážovaná auta v případě krádeže, vandalismu nebo přírodního nebezpečí.

Inovace platné pro všechny nové smlouvy jsou:

  • Nejsrozumitelnější podmínky s nejméně výlukami na trhu (nejméně výluk = nejvíce plnění)
  • Pojistka férového přístupu: dopředu omezené náklady pojišťovny a nárok na podíl na zisku
  • Maximální využití digitálních technologií – například na prohlídku auta není třeba nikam jezdit
  • Nejjednodušší placení: platba všech smluv na jediný účet a tedy více smluv jednou ranou platbou

Inovace v autopojištění:

  • Cena na kilometr přesně, za neprojeté kilometry vracíme peníze
  • Automaticky stanovená cena, žádné riziko podpojištění
  • Bezlimitní skla, nikdy není třeba doplácet kvůli nízkému limitu
  • Žádná procentní spoluúčast, jen pevná částka nebo nic (nula)
  • Nejjednodušší prohlídka vozidla pomocí mobilní aplikace
  • GAP pro libovolnou kombinaci rizik. Jediný na trhu!
  • Žádné zbytečné balíčky, nepřibalíme nic, co nechcete

Jednoduchost a srozumitelnost v každé větě

Pojištění je klienty oprávněně vnímáno jako složitý produkt s nesrozumitelnými podmínkami, jazyk naprosté většiny podmínek je složitý, plný odborných a právních výrazů. Podmínky jsou dlouhé a společně se všemi povinnými dokumenty dosahuje 50 a více stran hustého textu. Výluky bývají uvedeny na více místech a pochopení všech vlastností produktu je pro průměrného spotřebitele prakticky nemožné. Pillow pojišťovna zjednodušila podmínky pojištění, jsou bez nesmyslných výluk a skrytých háčků a podmínek. Samotnou pojistnou smlouvu s přehledem všech důležitých parametrů získá klient na jediné straně A4 a společně s podmínkami je celkový rozsah smlouvy 10 stran. „Vytvořili jsme první pojištění, kterému budou klienti skutečně rozumět. Je přece normální podepisovat pouze takovou smlouvu, kterou jsem si přečetl a souhlasím s ní. Nic takového až dosud nebylo pro běžného spotřebitele možné. Jde o skutečnou klientskou revoluci,“ uvádí Martin Podávka, který má na starost spokojenost klientů Pillow pojišťovny.  


Mohlo by vás zajímat: Petr Jedlička prozradí, které segmenty klientů negativně ovlivňují cenu POV


Moderní technologie šetří klientům čas i peníze

Pojišťovna je od počátku budována jako technologický leader v pojišťovnictví. První praktické výhody mají klienti k dispozici již od počátku prodeje nového pojištění vozidel. Standardní vstupní prohlídka pojišťovaného vozidla je nahrazena nafocením vozidla v mobilní aplikaci, kterou zvládne každý klient během 5 minut. Odpadá plánování a návštěva prohlídkového místa nebo čekání na příjezd technika na smluvené místo. Stejně snadno pomocí aplikace zašle klient jednou ročně stav ujetých kilometrů. Celé focení nezabere více jak 1 minutu. Aplikace je volně dostupná v obchodě s aplikacemi a každý zájemce o Pillow pojištění si sám může vyzkoušet, jak jednoduché je nafotit vozidlo nebo tachometr s kilometry.

„Chceme se přiblížit filozofii Google nebo společnosti Apple. Klient bude u nás mít vytvořen jeden unikátní účet, jeden variabilní symbol a jednu klientskou smlouvu. A vůbec nezáleží na tom, kolik bude mít sjednáno produktů. Pojistné může být placeno na účet měsíčně, čtvrtletně, ročně, záleží na klientovu rozhodnutí. My následně klientovi ukážeme, na co přesně ty peníze použijeme. Tím, že máme v celém systému zakomponovaný podíl na zisku, tak vždy jednou za kalendářní rok klientovi na tento účet přijdou od nás peníze, pokud neměl škodní událost. Tyto prostředky pak může použít na úhradu další splátky, anebo si je pošle jednoduše na svůj bankovní účet. A když bude chtít někdo od nás odejít, tak může skončit v podstatě hned ke konci zaplaceného období. Ještě bych také dodal, že v průběhu příštího roku plánujeme plné využití možností licence neživotní pojišťovny. To znamená, že připravujeme pojištění majetku, občanské odpovědnosti, pojištění nemoci a úrazu, což bude v podstatě životní pojištění s upraveným názvem, a budeme také nabízet cestovko. Kdybych měl naše cíle shrnout, tak do pěti let chceme mít na předepsaném pojistném jednu miliardu korun. Jsem si vědomý, že to je velká ambice, ale jsem také přesvědčený, že díky naší filozofii a díky nabídce produktů si toto sebevědomí můžeme dovolit,“ doplňuje Jakub Strnad.

Komu pojišťovna Pillow patří?

Pro případ nenadálých situací má Pillow zajištění u světových zajišťoven. Má špičkové zajištění od světové Hannover Re (rating AA- od Standard and Poor's) v pozici zajistného leadera. Jeho followeři jsou: R+V (AA- SnP), XL Catlin (A+), Partner Re (A+), Deutsche Rück (A+), SCOR (AA-). Podle Jakuba Strnada Pillow splňuje všechny podmínky dané zákony a kontrolované Českou národní bankou, dokonce má více kapitálu vůči pojištěnému riziku než většina velkých tradičních pojišťoven. Do představenstva Pillow byl kromě Jakuba Strnada zvolen už zmíněný bývalý produktový ředitel společnosti Partners Martin Podávka. Ten v Partners působil od podzimu 2018, předtím pracoval více než 15 let ve společnosti Allianz. Martin Podávka během své kariéry v Allianz postupně prošel od pojistné matematiky přes produktový vývoj až na pozici ředitele Market Management, s odpovědností za strategický marketing, inovace a digitalizaci. Třetím členem představenstva Pillow je už také uvedený Marcel Beno.

Pillow foto

„Kdybych měl uvést, jaké má pojišťovna Pillow zázemí, co se akcionářské struktury týče, tak my jsme založili společnost Simply Fair Insurance, která vystřídala finanční skupinu RSJ na pozici jediného akcionáře pojišťovny Pillow. Celá transakce byla dovršena k 31. říjnu tohoto roku. Faktickými majiteli společnosti Simply Fair Insurance jsem já, zástupci ze společnosti Partners, tedy Petr Borkovec a Radim Lukeš, a také původní zakladatelé ePojištění.cz Dušan Šenkypl, Jan Barta a David Holý. Toto složení se však bude v blízké době významně měnit. Simply Fair Insurance jsme s těmito třemi skupinami zakládali s těmi nejčistšími úmysly a výsledkem naší snahy je realizace pojišťovny Pillow," popisuje Jakub Strand.

„Musím se však zároveň přiznat, že jsme podcenili vztahy na tuzemském pojistném trhu. Plánovali jsme, že vytvoříme pojišťovnu, která bude dělat špičkové produkty a nabízet perfektní služby, a to od jejich vzniku až po likvidaci, ale která nebude mít svoji vlastní distribuční sít. V tomto směru jsme se chtěli spolehnout na profesionální prodejce. Zastávám názor, že distribuce spojená s jedinou pojišťovnou je zaujatá a že jen nezávislý prodej může nastavit ono příslovečné zrcadlo, zda dělám svoji práci dobře, nebo špatně. V poslední době jsme však vnímali, že naše spojení s Partners je trhem hodnoceno jako velký problém. Proto jsme se společně rozhodli, že aktuálně budeme hledat nového finančního investora, se kterým bych celý projekt osobně převzal. S lidmi z Partners a ePojištění.cz se rozejdeme samozřejmě v dobrém,“ říká závěrem Jakub Strnad.

Zdroj: Pillow pojišťovna oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články