Na webu Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot


			Na webu Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot

Chatbot na bázi umělé inteligence aktuálně zvládá úspěšně vyřídit 45 % všech požadavků na chatu, zbylé řeší operátoři. Potvrzuje se tak jasný trend: místo volání na klientskou linku lidé stále častěji vyřizují své požadavky díky chatování. Ročně pojišťovna a její klientské centrum odbaví přes 65 tisíc chatů s klienty.

Chatování není jen záležitostí sociálních sítí a messengerů, ale stává se stále přirozenějším způsobem, jak klienti vyřizují své požadavky s pojišťovnami. Operátoři Generali České pojišťovny jen v roce 2019 vyřídili přes 65 tisíc chatů.

„Od letošního jara jsme do procesu vyřizování klientských požadavků plně zapojili umělou inteligenci v podobě chatbota. Dosavadní výsledky překonaly naše očekávání a potvrdily, že lidé tuto technologii dokáží ocenit,“ potvrzuje první měsíce praxe Miroslav Havlíček, ředitel klientského centra Generali České pojišťovny.


Mohlo by vás zajímat: Koronakrize a výzvy pro měnovou politiku


Agenda chatbota

Dosud fungovala standardní praxe: pokud si klienti s něčím nevěděli rady nebo potřebovali informace – například jak se přihlásit do klientské zóny – obrátili se na klientské centrum a operátor jim potřebné údaje dohledal. Spojili se buď přes telefon nebo stále častěji přes chat na webu.  Nyní ty nejčastější dotazy s tazateli řeší právě chatbot, na což jsou v počátku konverzace jasně upozorněni. Konkrétně v první fázi umělá inteligence pomáhá s touto agendou:

  • přihlášení do klientské zóny,
  • jak a co do pojišťovny poslat,
  • odheslování e-mailů v klientské korespondenci,
  • sjednání pojištění,
  • jak nahlásit pojistnou událost,
  • informace o účtech pro platbu pojistného.

Lidská pomoc zůstává

Pokud chatbot není schopen odpovědět na dotazy klienta, ten ho přepojí na živého operátora, aby s ním jeho požadavek dokončil. Profesionální chatovacími dovednosti přitom v Generali České pojišťovně disponuje 45 operátorů.

„Postupovat podle pokynů od operátorů bude samozřejmě možné i nadále. Na stále rostoucích interakcích přes chat ale vidíme, že lidé tento způsob komunikace oslovil. Má celou řadu výhod – krom toho, že není nutné volat do klientského centra, mohou si lidé vyřídit svůj požadavek s pojišťovnou v klidu třeba v hromadné dopravě. Navíc chatování umožňuje rychlé propojení s dalšími online aplikacemi pojišťovny, což zásadně urychluje vyřešení řady požadavků,“ vysvětluje Miroslav Havlíček.

Zdokonalování s každou konverzací

Chatbot je „živou“ technologií a při každé interakci s klientem se stále zdokonaluje ve svých reakcích. Navíc ho trénují i specializovaní trenéři, jejichž dosavadní praxe nesouvisí přímo s pojišťovnictvím. To výrazně přispívá k tomu, že chatbot bude v budoucnu odpovídat co nejvíce srozumitelně těm, kteří se denně nepohybují ve světě pojišťovnictví a jeho procesech.


Mohlo by vás zajímat: Covid-19 dále zhoršuje podmínky strádajícího automobilového průmyslu


Dovednosti chatbota budou přibývat

Rozsah dovedností chatbota se bude během následujících měsíců dále intenzivně rozvíjet. V blízké budoucnosti tak bude umělá inteligence schopna odpovídat a s klienty řešit agendy spojené s:

  • přikládáním dokumentů k pojistné události a pojistné smlouvě,
  • ověřováním klientů,
  • hlášením jednoduchých škod,
  • možností nechat si od pojišťovny zavolat zpět v domluvený termín.

Zkušenosti klientů s chatbotem

Chatbot aktuálně úspěšně obslouží klienty ve 45 % případech chatování, zbylých 55 % dořeší operátoři. Na využití chatbota odkazuje i infolinka. Lidé místo čekání na spojení s operátorem mohou využít chat. Tuto možnost zvolí více než 34 procent z těch, kteří link na chat obdrží přes SMS.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články