Slavia pojišťovna: Co dělat, když zkrachuje cestovka?


			Slavia pojišťovna: Co dělat, když zkrachuje cestovka?

Do letošního roku vstoupila Slavia pojišťovna s padesátkou cestovních kanceláří, kterým kryje riziko úpadku. Ještě před koncem roku 2021 obnovila smlouvy osmnácti cestovkám. Všem zájemcům z oblasti cestovního ruchu však přesto vyhovět nemohla.

V uplynulých měsících také hned několik krachů CK likvidovala. Většinu zcela hladce. Výjimkou byl velmi netypický konec páté největší cestovky v Česku Firo-TOUR. Co všechno hraje při této pojistné události roli a jak mají postupovat klienti, kteří zaplatí cestovní kanceláři za zájezd peníze, ale kvůli jejímu krachu už na něj neodjedou? „V první řadě je třeba připomenout, že jde o smluvní vztah mezi cestovní kanceláří a pojišťovnou, a nikoliv mezi postiženými klienty a pojišťovnou,“ vysvětluje ředitel likvidace Slavia pojišťovny Miroslav Novák. „Úpadek každé cestovky jsme připraveni likvidovat co nejrychleji, aby všichni měli za neuskutečněné zájezdy peníze zpět v co nejkratším termínu,“ dodává Novák.


Mohlo by vás zajímat: Slavia: Uznání úpadku cestovní kanceláří Firo může pomoci klientům


Aby jim je mohla pojišťovna poslat, musí nejprve od CK získat všechny podklady, které s touto likvidací souvisejí. Většina cestovek, které se dostaly do insolvence, v minulosti tento proces zvládla profesionálně a rychle. Našly se však i výjimky. Klientům Firo-TOUR, páté největší cestovní kanceláře v ČR, se likvidace vlekla, protože jejich cestovka s pojišťovnou spolupracovala minimálně a úpadek vyhlásila až po více než roce od začátku potíží. Netradiční situace byla způsobena také tím, že CK Firo-TOUR vyřešení svých problémů posunovala v souvislosti s „covidovým“ mimořádným moratoriem na splácení dluhů, ale i tím, že neměla dva roky auditovaná účetní data.


Mohlo by vás zajímat: ČAP k výsledkům roku 2021: Trh meziročně rostl o 4,4 %


Krach cestovní kanceláře nikdo neočekává a pokaždé je pro klienty překvapením. Pokud by se jim taková situace stala, bude od nich pojišťovna, která jejich cestovku proti úpadku kryje, potřebovat minimálně tyto údaje:

  • Smlouvu o zájezdu
  • Doklad o zaplacení zájezdu
  • Doklad o zrušení zájezdu a komunikaci s cestovkou
  • Bankovní spojení nebo adresu pro zaslání peněz

Instrukce i další informace o likvidaci krachu CK najdete v tomto VIDEU:

Zdroj: Slavia pojišťovna, YouTube

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články