Vladimíra Ondráková: Cílem je spokojenost a důvěra klienta


			Vladimíra Ondráková: Cílem je spokojenost a důvěra klienta
6.4.2017 Spektrum

Hasičská vzájemná pojišťovna patří k nejstarším pojišťovnám nejen na území České republiky, ale i Evropy. V této chvíli nabízí pojišťovací produkty širokému okruhu klientů, fyzickým i právnickým osobám v oblasti majetkového pojištění. Podporuje protipožární prevenci a činnost sborů dobrovolných hasičů na území České republiky. Na aktuální „formu“ pojišťovny jsme se zeptali předsedkyně představenstva Vladimíry Ondrákové.

Jak se HVP dařilo v roce 2016? 

Hasičská vzájemná pojišťovna v roce 2016 dosáhla předepsaného pojistného ve výši 526,8 mil. Kč. Stanovený plán 565 mil. Kč se nepodařilo splnit nejen kvůli výraznému navyšování sazeb povinného ručení, ale i kvůli zásadním úpravám zejména v oblasti zemědělského pojištění. Avšak právě i tyto faktory napomohly k dosažení velmi dobrého hospodářského výsledku ve výši 13 623 tis. Kč po zdanění. Vedení společnosti část tohoto zisku navrhne použít ke zvýšení základního kapitálu, a tím i hodnoty akcie, čímž se upevní pozice pojišťovny na trhu.

 HVP je partnerem mnoha českých projektů, mohla byste uvést, co všechno podporujete?

Ano, pojišťovna jako ryze český subjekt si vybírá spolupráci s takovými partnery, kteří vyznávají podobné hodnoty. Jedná se především o partnerství projektu Česká chuťovka, podpora a spolupráce s Centrem pro dobrovolnictví Hestia, Český rybářský svaz, Společenstvo kominíků ČR a mnoho dalších. Cílem a snahou je propojovat se s českými spolupracujícími subjekty a partnery a tím udržet „českého ducha“ i v oboru pojišťovnictví. Naším hlavním akcionářem je Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska a právě dobrovolní hasiči vždy patřili mezi dobré sousedy, byli ochotni pomáhat a samozřejmě tak mají vlastní zkušenosti, jak „chutnají“ pojistná nebezpečí. To nás velmi výrazně inspiruje nejen při tvorbě pojistných produktů, ale i při likvidaci pojistných událostí a samozřejmě i při propagaci protipožární prevence.


Mohlo by vás zajímat: OK GROUP a PETROF aneb když má spolupráce dobrý zvuk


V loňském roce jste uvedli inovované pojištění odpovědnosti za škodu malých podnikatelů. Jaké máte na novinku ohlasy?

V rámci zavedení nového produktu FOTEL – zaměřeného na komplexní krytí pojistných potřeb malých a středních podnikatelů – je samozřejmě kryta i odpovědnost. První ohlasy na nový produkt jsou velmi pozitivní, ale vzhledem k jeho nedávnému zavedení na trh si na první analýzy a konkrétní čísla budeme muset ještě chvíli počkat. 

Jaké produktové novinky chystáte na letošní rok?

V letošním roce chystáme vytvoření nového produktu určeného především obcím. Zde máme dlouholeté zkušenosti v provozování tohoto pojištění. Jedná se o naše tradiční klienty, kteří oceňují nejen široké krytí pojistných potřeb, ale také možnost kvalitního pojištění jednotek sboru dobrovolných hasičů, které jsou zřizovány obcemi.

Připravujete nějaké inovace i pro makléře a distribuční sítě?

Makléři jsou pro naši pojišťovnu z hlediska budoucnosti významnou distribuční cestou. Připravujeme s nimi celou řadu projektů a máme nastavenu konkrétní obchodní spolupráci týkající se daných pojistných produktů. 


Mohlo by vás zajímat: Karel Běhan z OK GROUP o „globálním makléřství“


Z pohledu na celý pojišťovací trh, co jste v loňském roce hodnotila jako nejodvážnější počin?

Tuto otázku vztáhnu trochu sobecky jen na Hasičskou vzájemnou pojišťovnu. Pro mě jako předsedkyni představenstva je nejpodstatnější ten fakt, že naše pojišťovna zůstala i po novele zákona o pojišťovnictví kompozitní pojišťovnou, jak s licencí neživotního pojištění, tak životního pojištění.

Mohla byste prozradit, jaké cíle si nastavila HVP pro nejbližší budoucnost?

I v roce 2017 se zaměříme na ziskovost pojišťovny a uzavření pojištění v objemu 540 mil. Kč a dále především na proklientský přístup. Chceme, aby naši klienti byli ještě více spokojeni a neustále nám projevovali svou důvěru. Věříme, že budeme ještě úspěšnější ve spolupráci s velkými partnery v oblasti prodeje pojištění a velkých obchodů.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články