InsurTech: Pojišťovny a makléři udržují odstup


			InsurTech: Pojišťovny a makléři udržují odstup
23.10.2019 InsurTech, Technologie

Podle čerstvé německé studie nevidí mnohé pojišťovny a makléřské společnosti strategický užitek ze spojení s InsurTechem. Raději spoléhají na vlastní strategie a osvědčené partnery. Nicméně vůči novým hráčům na trhu jsou ostražité.

Přes očividný boom nových InsurTech projektů zůstávají pojistitelé a makléři zdrženliví a udržují si odstup. Nevykazují velkou motivaci ke spolupráci. Tyto základní závěry ukázala analýza „Branchenkompass Insurance 2019“ poradenské společnosti Sopra Steria Consulting. Podle ní si šest z deseti manažerů s rozhodovacími pravomocemi v pojišťovnách a makléřských společnostech neslibuje strategický prospěch z kooperace s novými mladými firmami. Každý pátý respondent s rozhodovací kompetencí sice vidí v konkurenci s InsurTechem velkou výzvu, nicméně toto téma není optikou vedení a představenstev zcela prioritní.


Mohlo by vás zajímat: Ani Brexit, ani celní válka. Výrobcům automobilů vadí limity pro redukci CO2


Pojišťovny sází na vlastní digitalizaci

Ve věci digitalizace nevyhledávají pojistitelé příliš kooperace, spíše se soustředí na vlastní opatření. Jen 8 % dotázaných pojistitelů a makléřů implementuje externí řešení dodané InsurTechem. V ostatních případech se dosud takovým partnerstvím „nevyzbrojili“.

 „Jsou ještě i takové pojišťovny, které jsou v domácích úkolech tak hodně pozadu, že by ani s InsurTechem kooperovat nemohly. Chybí zcela základní technické, organizační i kulturní předpoklady pro takové spojení,“ konstatoval Christian Diemaier, vedoucí divize pojištění ve společnosti Sopra Steria Consulting.

Vzhledem k tomu, že počty zákazníků mladých InsurTech firem jsou stále většinou ještě nízké, nepovažují je tradiční společnosti za nebezpečnou konkurenci. To platí podle studie i proto, že přicházejí do úvahy jako možní partneři nebo kandidáti pro převzetí jen v ojedinělých případech.


Mohlo by vás zajímat: Jak na komíny? Povinnosti při čištění, revizi a kontrole spalinových cest


Makléři se do spolupráce také nehrnou

Opatrný postoj si zachovávají podle studie i makléři. Jen necelá čtvrtina z nich (24 %) usiluje o kooperaci s InsurTechem. Dávají raději přednost obchodním vztahům prověřeným dlouhými lety budování. „Makléři jsou si vědomi hodnot z dlouhodobě navázaných kontaktů s osvědčenými partnery. Proto nelze očekávat, že by hned přesedlali na jiné koně,“ zdůraznil Christian Diemaier. Nicméně je jasné, že InsurTech scéna je pod drobnohledem jak pojišťoven, tak i makléřů. Branže bere vážně fakt, že počet vyzyvatelů roste. Čistě správní portály on-line smluv se přeměňují na digitální makléře.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články