Japonské pojišťovny nakupují systémy s umělou inteligencí


			Japonské pojišťovny nakupují systémy s umělou inteligencí
4.1.2017 Technologie

Pojišťovna Fukoku Mutual Life, sídlící v Japonsku, plánuje propustit třetinu svých zaměstnanců a nahradit je systémy s umělou inteligencí, čímž chce výrazně zvýšit efektivitu pracovních procesů.

Pojišťovna Fukoku Mutual Life zavádí systém umělé inteligence Watson od IBM, s kognitivními schopnostmi. Systém je schopen učit se, předvídat, analyzovat a interpretovat údaje včetně textů, obrázků, audio a video souborů.

Umělá inteligence (UI) bude v případě této pojišťovny použita ke čtení zdravotnické dokumentace a shromažďování informací o klientech. Systém bude zaznamenávat lékařskou historii klientů, délku hospitalizace, seznamy předepsaných léků a vše potřebné k zajištění správné výplaty pojistného plnění. Systém bude také kontrolovat starší smlouvy zjišťovat, zda někde nedošlo k pochybení.

„Watson je kognitivní umělá inteligence, která se umí, díky senzorům, vstupům a přístupům k celé řadě informačních zdrojů, učit. Proto je schopna reagovat na nové podněty, plánovat a předvídat. Tento asistent se dá využít ve všech směrech lidského konání. Vždy mu však musíme dát čas pochopit problematiku. Watson je takové dítě, které se učí. Ovšem nesrovnatelně rychleji, než normální dítě. Učí se tím, že se seznamuje se všemi informacemi k tématu. S historickými údaji i současnými,“ popsal systém Jan Čarný, ředitel IBM pro finanční sektor. 


Více o systému Watson v článku: Technologie ROSS od IBM už radí právníkům. Nahradí někdy finanční poradce?


V současné době má oddělení zabývající se výplatami pojistného plnění ve Fukoku Mutual Life 131 zaměstnanců. Ti budou i nadále kontrolovat výsledky UI a budou mít zodpovědnost za konečné rozhodnutí. Zavedení nového systému však počítá se zvýšením efektivity.

Fukoku Mutual Life počítá v souvislosti se zavedením nového systému, se snížením počtu zaměstnanců tohoto oddělení o 34 a to do konce března 2017. Zavedení systému UI stálo pojišťovnu 1,7 milionů dolarů a očekávaná roční údržba se bude pohybovat okolo 128 tisíc dolarů. Snížení počtu zaměstnanců o 34 povede k úspoře 1,2 milionu dolarů ročně.

Podobný systém zavádí i další japonské pojišťovny. Například Dai-ichi Life Insurance Co. již systém Watson k podobným účelům používá , zatím však k redukci počtu zaměstnanců nepřistoupila. Další japonskou pojišťovnou, která plánuje zavést systém od IBM je Japan Post Insurance Co., jenž zahajuje zkušební provoz umělé inteligence v březnu 2017. 
 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články