Generali: Cesta obchodníka vede i přes sociální sítě


			Generali: Cesta obchodníka vede i přes sociální sítě
13.12.2018 Téma

Pro obchodníky jsou současné i budoucí inovace klíčovými faktory k úspěchu. Pojišťovna Generali této oblasti věnuje vysokou prioritu a kromě vlastních iniciativ využívá také zázemí a know-how třetí největší pojišťovací skupiny na světě.

Každý obchodník chce být dnes úspěšný a ve stále složitějším světě obstát. K tomu, aby držel trend se svými klienty a byl správným partnerem i pro ty nové, se musí udržovat „fit“. Především odborně, ale současně také pracovat na své osobní značce, tedy na tom, jakým dojmem působí na své okolí. S tím v pojišťovně Generali pomáhá tým, který se věnuje inovacím a podpoře obchodní služby.

„Úspěchy všech našich kolegů rozvíjíme a podporujeme několika směry. Významné je vytvořit a následovat systematickou agendu vlastních aktivit, pracovat na své osobní značce, a také na sociálních sítích,“ ve zkratce shrnuje Andrea Sedláková, senior manažerka inovací a podpory obchodní služby Generali.


Mohlo by vás zajímat: Jak na pojištění invalidity?


Od začátku úspěšní 

Systém podpory obchodníkům je v Generali postavený na osobní motivaci každého a na jasně stanovených cílech.  Manažer se s každým nováčkem baví o jeho vlastním budoucím byznysu. „Změřit, zvážit“ a jasně si určit cestu – to je osvědčený postup.

Navíc začínající obchodníky Generali finančně podporuje až po dobu dvou let – podstatné jsou během této doby nejen výsledky obchodníka, ale také jeho posuny v profesním rozvoji. Nováčci u Generali mohou počítat ale i s masivní nefinanční podporou, která vede k hlavnímu cíli – aby to byli úspěšní profesionálové. 

K dispozici tak mají svého mentora v podobě manažera, ale také do detailu propracovanou brožuru v podobě průvodce každým dnem.Ta obsahuje veškeré potřebné informace a návody, .jak věci dělat správně, aby k úspěchu skutečně došli. Po dvou letech (a obvykle i dříve) začínající obchodníci díky svému úsilí a své píli zjistí, že podpora manažera je nadále výhodou, ale řídit si vlastní byznys již dokáží sami.

„Adaptační průvodce je pro nás skvělá výzva k tomu, vytvořit do budoucna něco podobného, ale v digitální podobě. Mít k ruce interaktivní aplikaci, do které se můžete kdykoli podívat a ihned vědět, co je právě dnes zapotřebí podniknout a jak to co nejefektivněji udělat. Na tom aktuálně pracujeme,“ říká Andrea Sedláková.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Kolik máme klientů?


Osobní značka a nutnost se odlišit 

Propojení vlastní agenturní kanceláře se značkou Generali na Facebooku a umění se něčím odlišit od ostatních profilů obchodníků, jsou dalším krokem k úspěchu. Mít nejen osobní motivaci, ale také osobní vizi se vyvíjet směrem k trendům doby, následovat v tomhle svého manažera.

„Je to především o důsledné podpoře našich obchodníků a jejich touze se někam posunout,“ pokračuje Andrea Sedláková. Lidé přebírají ty správné návyky právě od svých šéfů. Stejně tak jak manažer pečuje o ně, pak oni pečují o své klienty a to je tou nejlepší vizitkou.

Nicméně osobní značku lidí a firmy se snažíme vytvářet komplexně. „Naše další aktivity směřují k tomu, abychom dokázali fungovat v režimu paperless a měli okamžitá řešení na míru pro každého klienta. To vše samozřejmě s důrazem na profesionální a velmi rychlou obsluhu,“ vysvětluje senior manažerka inovací a podpory obchodní služby Generali.


Mohlo by vás zajímat: AIG a příprava na Brexit. Nová organizační struktura v Evropě


Ukázky facebookových profilů jednotlivých obchodníků Generali. Aktivních na profesionální úrovni je více než 150 a další přibývají.

Ukázka facebookového profilu obchodníků Generali. Aktivních a na profesionální úrovni je více než 150 a další přibývají.

Sociální sítě jako „must have“ 

Dnešní on-line doba jde obrovským tempem kupředu – kdo nemá facebookový nebo instagramový profil, skoro jako by nebyl. A tento trend je cítit také na pojistném trhu. V obrovském množství všemožných informací, je pro každého obchodníka důležité umět být pro klienta ihned dostupný a hlavně, mít tu hodnotu, kterou klient v daný moment ocení.

„Jako podpora obchodu Generali investujeme nemalé prostředky a energii do toho, aby naši obchodníci byli na sociálních sítích aktivní, ale hlavně, aby byli aktivní tím správným způsobem a klientům pomáhali. A to se nám postupně daří,“ říká Andrea Sedláková. Jedinečnost, skladba klientely, způsob práce, to jací obchodníci a manažeři skutečně jsou, jak je vnímá okolí, to všechno tým inovací a podpory obchodu v Generali utváří a sleduje.

„Jedině tak můžeme obchodníkům pomoci vytvořit osobitý profil určený pro sociální sítě. Důležitý je osobní příběh, kdy především klienti jasně vidí, jak obchodník své úspěchy budoval a co všechno jim díky tomu může nabídnout,“ doplňuje specialistka pojišťovny. Generali tak poskytuje podporu s budováním online přítomnosti každému obchodníkovi, a to i na dálku. Již brzy budou součástí těchto aktivit také e-kurzy s know-how, jak budovat vztah s klienty přes sociální sítě a jak nabídnout profesionální služby on-line.


Mohlo by vás zajímat: Zajišťovna SCOR: Solidní výsledky za 3Q 2018


„Pro své onlinové profily mají obchodníci k dispozici například fotky, grafiku, loga a další materiály tak, aby mohli profesionálně komunikovat a hlavně jednotně působit na sociálních sítích. To vše jim pomáhá zvyšovat dnes a denně úroveň jejich profilů,“ říká Kamil Zelenka, specialista on-line inovací obchodní služby Generali.Počet takto profesionálně spravovaných profilů obchodníků za poslední půlrok v Generali narostl na 155. „Takové číslo dobře fungujících profilů našich obchodníků je pro nás jasným signálem toho, že svou práci společně děláme opravdu dobře,“ říká Zelenka.

Digitalizace alfou a omegou 

Směřování inovací obchodní služby do oblasti sociálních sítí a digitalizace dává jednoznačný smysl. Tím spíš, že se intenzivně promítá nejen do každodenního života obchodníka, ale také do oblasti náboru.

„Nástroje, se kterými jsme se díky mezinárodní výměně know-how ve skupině Generali seznámili a vyzkoušeli, jsou atraktivní a působivé,“ říká Andrea Sedláková. Řeč je například o využití gamingu v chytrých telefonech. Ten do efektivity a kvality náborových kampaní přinesl hned několik nových rozměrů.

Gaming v chytrých telefonech jako součást náborového procesu? V Generali s ním pracují a mají zajímavé výsledky.

Gaming v chytrých telefonech jako součást náborového procesu? V Generali s ním pracují a mají zajímavé výsledky.

Důsledné využívání procesů i nástrojů, které jsou v Generali digitalizované, přináší obchodníkům výhody v rámci interního hodnocení. Pokud tak smlouvy sjednávají paperless, podepisují je elektronicky na signpadech a nechávají platit klienty na elektronických terminálech, mohou být ještě úspěšnější.

„Skupina Generali tyto aktivity celosvětově mohutně podporuje. Naši obchodníci mají k dispozici celou řadu nástrojů a vidíme, že přechod na digitální obsluhu je nejen zajímá a baví, ale dává jim i smysl. Proto v této oblasti budeme i do budoucna extrémně aktivní,“ uzavírá Vít Ratislav, ředitel obchodní služby Generali.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články