Amazon a Warren Buffet pohřbili plány na soukromou zdravotní pojišťovnu


			Amazon a Warren Buffet pohřbili plány na soukromou zdravotní pojišťovnu
10.2.2021 Zahraničí

Plány to byly ambiciózní: počátkem roku 2018 oznámili šéfové Amazonu, Berkshire Hathaway a JP Morgan, že založí v USA vlastní zdravotní pojišťovnu pod jménem Haven. Nyní museli Warren Buffet, Jeff Bezos i Janio Dimon připustit, že se tohoto projektu vzdávají.

Společný podnik, v němž doposud pracuje 57 zaměstnanců v Bostonu, by měl být zavřen už do konce února 2021. První o tom přinesl zprávu německý Handelsblatt. Na špici vedení podniku pracoval chirurg a profesor medicíny z Harvardu Atul Gawande. Ten však společnost opustil už v květnu 2020.

„V uplynulých třech letech zkoumala firma Haven širokou škálu řešení na poli zdravotního zabezpečení a vyzkoušela některé nové cesty, jak zjednodušit přístup k lékařům a jak vytvořit pro zákazníky pojišťovací servis tak, aby pro ně byl srozumitelnější a jednodušší,“ okomentoval vývoj pojišťovny v rané fázi mluvčí Haven. Podle něj všechny tři zúčastněné subjekty v budoucnu využijí poznatky a vhled do oboru, přičemž hodlají nadále kooperovat na zaměstnaneckých programech zabezpečení a vyvíjet pro ně nové modely.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Blackout už není jen teorie...


V začátcích společné rodící se pojišťovny se Warren Buffet podle Handelsblatt vyjádřil takto: „Neustále více bující náklady na péči o zdrav populace jsou jako hladová tasemnice v americké ekonomice.“ Cílem spojení sil tří koncernů bylo vyšachování prostředníků v americkém zdravotním systému. Vytvořilo se místo pro tzv. Pharma Benefit Managery, kteří měli s farmaceutickými firmami vyjednat příznivější podmínky obchodu pro pojišťovnu. Kritici zmíněného přístupu naopak měli obavu, že budou stát víc, než reálně přinesou, protože i oni byli zainteresováni na výsledku. Nová zdravotní pojišťovna – alespoň podle známých informací – neměla generovat zisk.

Amazon vůbec považuje oblast pojištění za lukrativní i přes tento dílčí neúspěch. Ukazuje to jeho loňský vstup do indického pojišťovacího startupu Acko. V červenci 2020 oficiálně začal spolupracovat v oblasti pojištění vozidel. Cílem je nabízet produkty povinného ručení za konkurenceschopné ceny třetím stranám a odpovědnostní pojištění pro případ zdravotní újmy. Podle zprávy v Economic Times lze pojistit auto během dvou minut. K tomu Acko nabízí roční garanci na opravu auta ve vybraných městech.


Mohlo by vás zajímat: Jaké jsou výsledky pojišťoven v oblasti povinného ručení za rok 2020?


Od roku 2019 spolupracuje Amazon také s americkou zdravotní pojišťovnou Blue Cross of Massachusetts v oblasti on-line prodeje lékárenského zboží a medikamentů Pillpack, jež je dceřinou společností zasilatelského obra. Pomocí aplikace mohou lidé pojištění u Blue Cross přes členskou aplikaci nebo přes internetovou stránku sjednat také pojištění na služby a dodávky platformy Pillpack. Přitom nemusí zadávat žádné údaje o svém zdravotním pojištění a ani osobní údaje, jak tomu bylo doposud. Podle expertů je napojení Amazonu chytrým řešením, jak se vyhnout smlouvám s lékárnami, pojišťovnami a výrobci, které jsou jinak zpravidla nutné.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články