Britský dozor varuje: Pojišťovny zacházejí se zákazníky špatně


			Britský dozor varuje: Pojišťovny zacházejí se zákazníky špatně
28.11.2019 Zahraničí

Model bývá podobný: Nejprve výhodné nabídky při vstupu do pojištění, potom důkladná navýšení sazeb. Dozorový orgán Financial Conduct Authority (FCA) kritizuje tyto postupy u klientů ve Velké Británii ze strany (majetkových) pojistitelů. Dokonce pohrozil, že připraví regulaci jako zbraň proti těmto praktikám.

Údajně 6 milionů pojištěných zákazníků ušetřilo na pojistné ochraně v oblasti aut a domácností celkem 1,2 miliardy liber, domnívá se finanční dozor v Británii. Novým klientům nabízí pojistitelé levnější sazby, přičemž při výročí smlouvy po roce tarif zvýší. Nevýhodu tohoto postupu nese takový zákazník, který si každý rok sazby neohlídá nebo neověří na srovnávačích.

FCA znepokojuje cenová diskriminace, která na jedné straně poškozuje individuálně některé zákazníky, a na straně druhé takovými praktikami trpí i soutěž mezi pojišťovnami. Není z toho patrné, že „pojistitelé své nabídky v novém obchodě řídí principem dlouhodobé profitability“. Noví zákazníci se na trhu lákají cestou slev z pojistného nezávisle na tom, zda klient zůstane značce věrný do budoucna, anebo z důvodu dalších výhod rychle pojišťovnu změní.


Mohlo by vás zajímat: 3Q 2019: Swiss Re a Generali hlásí solidní růst


V uvedené zprávě jsou explicitně vyjmuto soukromé zdravotní pojištění, cestovní pojištění a pojištění zvířat, nicméně FCA předpovídá, že praktiky z oborů aut a domácností se rozšíří na další odvětví, a bude potřeba aplikovat regulaci i tam. Efekty tohoto jednání pojišťoven jsou už patrné. Kmenoví zákazníci platí o 21 % vyšší marži u pojistného za pojištění domácnosti oproti zcela novým klientům. U pojištění nemovitostí (domů, budov) je rozdíl 16 %. Popsaný model není jednorázový, nýbrž s délkou pojištění pro zákazníka stoupá. Po 10 letech platí například zákazník za pojištění auta o 25 % vyšší marži z pojistného, za pojištění domácnosti dokonce o třetinu více.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články