Co očekávají klienti od pojišťoven a zprostředkovatelů v době krize?


			Co očekávají klienti od pojišťoven a zprostředkovatelů v době krize?
8.10.2020 Zahraničí

Také v časech panující krize očekávají zákazníci, že servis pojišťoven a výkon pojišťovacích zprostředkovatelů poběží dál profesionálně. To je hlavní výsledek ankety realizované v Německu společností Canada Life. Studie zkoumala, jak si klienti představují život v digitální společnosti budoucnosti. Při té příležitosti byly respondentům kladeny i otázky související s koronavirovou krizí.

Pojistitelé a pojišťovací zprostředkovatelé musí zůstat i v krizových dobách akceschopní. To je možné jen tehdy, jsou-li ve svých postupech pružní a využívají-li možnosti, jak postavit svoji práci a komunikaci na on-line bázi. Tyto základní poznatky zdůraznil při vyhodnocení Markus Drews, CEO společnosti Canada Life.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Kde jsi zdravý rozume aneb slepice ve volném výběhu…


Německá anketa ukázala, že každý druhý oslovený se cítí být dobře zabezpečen pro případ, kdyby se vyskytla podobná krize jako je současná pandemie doprovázená restrikcemi a omezeními. Pokud se týká deficitů v zabezpečení, postrádají někteří dostatečné zajištění na stáří, stejně jako zabezpečení pro případ finančních ztrát v důsledku výpadku práce, přerušení provozu nebo výpadku plánovaných akcí a události. Každý desátý dotázaný sám od sebe připustil, že mu chybí adekvátní zabezpečení pro případ vážného onemocnění nebo jiné zajištění pracovní síly a schopnosti. Jeden z pěti respondentů nechce posuzovat, zda by dosavadní ochrana byla dostatečná v případě krize.

Od pojišťoven chceme rychlou a snadnou podporu

Bezmála půlka oslovených očekává, že společnosti budou i v dobách krizových nabízet solidní profesionální servis. Mnozí volají po flexibilitě, aby bylo možné přizpůsobit smlouvy případným finančním problémům. Prakticky čtvrtina požaduje, aby byl pojistitel dosažitelný digitálně. Asi pětina respondentů sází i na proaktivní informaci ze strany pojišťovny o možných účincích krize na vlastní pojistné smlouvy. „Pojištění klienti jsou v těchto turbulentních časech znejistělí,“ objasňuje Markus Drews. „Poskytovatelé služeb jsou žádáni, aby zákazníky prostě rychle a nebyrokraticky podporovali: informacemi ke stávajícím smlouvám nebo o mezerách v zabezpečení, případně flexibilními opcemi k překlenutí finančních problémů.“


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2019 v Česku dle oPojištění.cz


Na pojišťovací zprostředkovatele kladou zákazníci v dobách krize podobné nároky jako na pojišťovny: polovina respondentů očekává, že přes omezení se jim dostane profesionálního servisu. Asi třetina chce proaktivní informace o možných důsledcích krize na jejich vlastní pojistné smlouvy. A téměř třetina oslovených si přeje, aby byl pojišťovací zprostředkovatel dosažitelný digitálně, například formou videokonference.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články