Německo: Makléři prodávají přes sociální sítě více než pojišťovny


			Německo: Makléři prodávají přes sociální sítě více než pojišťovny

Zákazníci, kteří potřebují koupit pojištění auta, si ho pořídí spíše přes sociální sítě než přímo u pojišťovny. Podle aktuální analýzy společnosti Sirius Campus jsou inzeráty lokálních pojišťovacích zprostředkovatelů podle měření přímého klik-rate na zobrazené bannery asi třikrát účinnější než srovnatelná reklama pojišťovacích společností.

Z přibližně 3 milionů generovaných reklamních kontaktů „vyslaných“ pojišťovacími zprostředkovateli lze dosáhnout až 308 000 prokliků na reklamu, což reprezentuje míru konverzí 10,2 %. Naproti tomu pojišťovny generují se 47 miliony reklamních kontaktů mnohem vyšší tlak na uživatele, konverze však odpovídá hodnotě 2,8 %. Tyto závěry přinesla aktuální studie k účinnosti reklamy na pojištění. Největší důraz na reklamu kladou v Německu Allianz, AXA, ADAC, AXA Direct a VHV. Nejvyšší konverzi přitom má jedna agentura společnosti Provinzial Rheinland, a sice 4,8 %.


Mohlo by vás zajímat: Jak to bude s investováním pojišťoven do jaderné energetiky?


Jiné místně působící agentury společností Allianz, HUK-Coburg nebo Württembergische dosahují dokonce konverzí nad 20 %. Ve sféře pojištění vozidel jsou úspěšné lokální agentury pojišťoven Allianz, Friday, HUK24, R+V24 a Verti. „Není překvapivé, že lokálně působící zprostředkovatelé jsou v reklamě v sociálních médiích úspěšnější. Mnozí zákazníci třeba u pojištění auta hledají nejprve dobré finanční poradenství v blízkém okolí,“ poznamenal Oliver Gaedeke, zakladatel a šéf agentury Sirius Campus GmbH.

Celkem 7,3 milionu neboli 18 % pojistníků v oboru pojištění aut bylo v období září až listopad minulého roku alespoň jedenkrát zasaženo reklamou na tento druh pojištění v sociálních médiích. Nejvyšší dosah byl v říjnu s 15 %; v září a v listopadů činil dosah reklamy na pojištění auta asi 6 %. Naopak počet reklamních kontaktů na zasaženého pojistníka stoupla z říjnových 2,9 na průměrných 4,5 v listopadu 2021. U osob, které mění pojištění auta, je ve skutečnosti tlak reklamy asi 3x vyšší než v průměru.


Mohlo by vás zajímat: 2021: Objem pojistného vzrostl skupině VIG na 11 mld. EUR


V souladu s tím se algoritmy k optimalizace zásahu na Facebooku po fázi učení v říjnu zaměřují na určité vytipované cílové skupiny s vyšší proklikovostí na bannery. Zatímco například během října se zobrazují zpočátku s velkou silou reklamy třicetiletým a mladším, v listopadu se obrací na Facebooku silněji na skupinu ve věku 31-55 let. Ukazuje se, že reklama na pojištění auta pro mladé do 30 let není tak účinná, zatímco starší ročníky na ni klikají mnohem více a klik-rate 15 % je u nich mnohem častější.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články