Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) varuje před možnými devastujícími následky nárazu za jízdy. Podle zástupců GDV znamená kontakt s koloběžkou pro chodce sílu okolo 150 kilogramů. To asi tolik jako šesti německých balení cementu.
„Obzvláště starší osoby mohou být už jen kolizí postiženi potenciálně zraněním s dlouhodobými následky. A proto je nutné použití elektrokoloběžek v zónách určených pro chodce zásadně odmítnout,“ stojí v prohlášení GDV.
Mohlo by vás zajímat: GDV: Vzorové pojistné podmínky pro kybernetické pojištění
Spolková vláda sice už rozhodla o novém nařízení s pravidly pro provoz malých rollerů s elektromotorem k přemisťování, na nichž se stojí, nicméně se nyní ukazuje, že tlak pojišťoven přináší ovoce. Spolkový ministr Andreas Scheuer už v rozporu s dosavadními plány nechce jízdu na těchto strojích na chodnících dovolit. „Jde mi o to, aby nové formy pohybu byly samozřejmě umožněny, nikdo však u nich nesmí utrpět žádná uranění“ sdělil Andreas Scheuer.
I když GDV vidí nasazení nových „vozidel“ na německé cesty pro pěší velmi kriticky, přistoupily přesto některé pojišťovací koncerny na nový trend a spatřují v tom potenciál pro obchod. Například je tomu tak v případě Bayerische, která se už na prodeje krytí chystá. Také Ergo připouští, že se v této oblasti hodlá angažovat.
A jak to bude s uvažovaným povinným ručením na obdobné druhy dopravních prosředků?
Poslanci Evropského parlamentu se v únoru vyslovili proti návrhu Evropské komise, aby povinné ručení nově platili i majitelé zahradních traktůrků, elektrokol či segwayů. Evropská komise původně chtěla, aby povinné ručení platili majitelé všech motorových vozidel určených primárně pro přepravu, bez ohledu na jejich charakter a též na to, jestli jezdí na pozemní komunikaci nebo soukromém pozemku.
Mohlo by vás zajímat: Přikryl a Čechová: Co přináší revize motorové směrnice?
Proti tomu se postavili poslanci Evropského parlamentu již v lednu při projednávání ve výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO). V tom jim za pravdu dala na plenárním zasedání i naprostá většina jejich poslaneckých kolegů.
„Vztahovat povinné ručení automaticky na každé vozítko, které má motor či motorek, je nesmysl," řekla česká europoslankyně Dita Charanzová, která je zpravodajkou daného materiálu a bude o něm nadále jednat s členskými státy.
Komentáře
Přidat komentář