Pojišťovny mají zohledňovat udržitelnost, říkají klienti v Německu a Rakousku


			Pojišťovny mají zohledňovat udržitelnost, říkají klienti v Německu a Rakousku
9.9.2021 Zahraničí

Většina spotřebitelů očekává od svých pojistitelů angažovaný postoj v oblasti udržitelnosti. Ukázaly to výsledky ankety uskutečněné společností Bearingpoint. Současně klienti míní, že pojišťovna by měla zohlednit udržitelné jednání svých zákazníků v ceně pojištění.

Podíl 80 % Rakušanů je toho mínění, že by pojišťovny měly svými produkty podporovat udržitelnost. Přitom má podle poloviny respondentů současně jít o to, aby opatření k udržitelnému jednání byla opravdu také v plném rozsahu realizována. Podobné výsledky hlásí i Německo a Švýcarsko. Pro spotřebitele je přitom obzvláště důležitá ochrana životního prostředí. „Nadále je poptávka po nejdůležitějších tématech pro klienty: úplně nahoře jsou investice do ochrany životního prostředí a do udržitelných projektů,“ vypočítávají zástupci firmy Bearingpoint. Velkou roli hrají i čestné jednání a transparentnost.


Mohlo by vás zajímat: VIG k 1. pololetí 2021: Objem pojistného stoupl o 3,5 % na 5,77 mld. EUR


To jsou hlavní závěry studie „Barometr nálady“ k tématu „Udržitelné pojištění“, která byla uskutečněna poradenskou společností v oblasti managementu a technologií Bearingpoint v trojici německy mluvících zemí Německu, Rakousku a Švýcarsku. Anketa proběhla v červnu 2021 mezi 3 089 respondenty. Výsledky jsou podle pořádající společnosti reprezentativní pro populace všech tří zemí ve věku od 18 let.

Odměna za rozhodnutí pro udržitelnost

Tři respondenti z pěti souhlasí s tím, že pojistitel by měl při kalkulaci pojistného zohlednit udržitelné chování zákazníka. Mezi těmito 60 % respondentů se necelá třetina vyslovila „bezpodmínečně pro“, zbytek je opatrnější a uvádí: „přijde na to…“.

A na čem jim tedy záleží? V otevřených volných odpovědích uvádí podíl 35 % z této skupiny oslovených aspekty jako transparentnost, poctivost, důvěryhodnost. Pro čtvrtinu z těchto dotázaných je důležitá kvantitativně i kvalitativně atraktivní nabídka s férovou cenou podle výkonu. Podíl 8 % respondentů zmínil důležitost témat, jako jsou sociální rovnost a férovost. Naproti tomu 30 % respondentů neuvedlo žádnou představu, jak by mělo udržitelné jednání klienta ovlivnit cenu pojištění. Tito oslovení sdělili, že podle nich není cenová penalizace méně udržitelného chování zákazníka úkolem pojišťovny.


Mohlo by vás zajímat: Jak vidí budoucnost oboru pojišťovnictví společnost Aon


Vliv na volbu poskytovatele

58 % dotázaných ve studii je toho názoru, že produkty s udržitelným zaměřením jsou na trhu v nabídce už nyní. Na otázku, zda nabídka udržitelných produktů ovlivňuje volbu pojistitele, odpovědělo celkem 47 % Rakušanů, 34 % Němců a 46 % Švýcarů „spíše ano“. Naopak u 37 % Rakušanů, 48 % Němců a 37 % Švýcarů nemá tento aspekt žádný vliv.

Velká většina respondentů ovšem očekává, že pojistitelé dostojí své odpovědnosti v oblasti udržitelnosti, a do svých produktů implementují tyto aspekty silněji než doposud. Klienti požadují rovněž průhledné kalkulace pojistného a transparentní konstrukcí produktů. „Neboť udržitelnost není z pohledu klienta v žádném případě míněna jako volné ruce k prostému navýšení ceny,“ upozornil Giso Hutschenreiter, partner ve společnosti Bearingpoint. Výnos i nadále u všech věkových skupin stojí nad udržitelností.


Mohlo by vás zajímat: Tržby ve službách během pandemie


Bezmála polovina rakouských respondentů totiž uvedla, že by si nechtěli koupit produkt, jenž by kvůli zaměření na udržitelnost přinesl nižší výnos nebo užitek. S takovým postojem souhlasilo 53 % Němců a 47 % Švýcarů.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články