Řidiči u našich sousedů jsou nadále spíše skeptičtí vůči telematice


			Řidiči u našich sousedů jsou nadále spíše skeptičtí vůči telematice
10.4.2020 Zahraničí

Tarify v pojištění aut s nasazením telematiky doposud nehrají v sousedním Německu vážnější roli. Podle výsledků ankety zná v zemi se 40 miliony pojištěných vozidel konkrétní nabídku založenou na využití této inovace sice každý čtvrtý motorista (26 %), ale jen každý desátý má opravdu zájem na individuální sazbě podle jeho chování za volantem.

K zájemcům přitom patří především mladí muži ve věku do 25 let. Jen 3 % všech zákazníků pojišťoven mají doposud zkušenost s tarifem podle dat z telematiky, anebo s takovou sazbou aktuálně jezdí. Výzkum provedla agentura Sirius Campus Marktuntersuchung. Šlo v ní o zjištění obeznámení s nabídkou telematických sazeb u pojišťoven Allianz, CosmosDirekt, Friday, HUK-Coburg, HUK24 a VHV na vzorku 2.000 respondentů s pojištěním auta.

Ukázalo se, že takové tarify akceptují více lidé otevření změnám, osoby se sklonem věci optimalizovat a se samostatným úsudkem. Především potenciál ušetřit na pojistném zaujal oslovené nejvíce. Většina zájemců úsporu uváděla jako výhodu (81 %). Mnoho respondentů myslelo ale také na férovou výši pojistného za bezpečnější provoz vozidla namísto strnulého systému bonus/malus. Polovina dotázaných, které tarifikace podle telematiky zajímá, zpozornělo při zamýšlené úspoře 100 EUR, popř. 20 % z normální sazby.


Mohlo by vás zajímat: 2019: Generali má čistý zisk +15,7 %. Jak si vedla Berkshire Hathaway?


Kritičtěji ale vidí respondenti pojistné podle digitálního záznamu. I když více než polovina (přesně 58 %) oslovených se zájmem o tuto vymoženost osobně vyhodnotila zpětnou vazbu k jejich vlastnímu řidičskému stylu a způsobu jízdy přes aplikaci na mobilu jako obzvláště zajímavou výhodu, kupodivu panuje nedůvěra vůči skutečnému potenciálu úspor na základě chyb v měření nebo kvůli obavám z nedostatečného zabezpečení a využívané techniky.

„Mladí zákazníci se silně vyvinutým citem pro férové ceny, stejně jako pozitivní otevřeností pro digitální monitoring se mohou stát atraktivními zákazníky telematiky. Na základě časté individuální interakci přes telematickou aplikaci je také větší pravděpodobnost zesílení vazby na konkrétní značku pojištění než v případě klasické papírové smlouvy na běžný tarif,“ komentoval výsledky ankety Oliver Gaedeke, zakladatel a šéf agentury Sirius Campus v Německu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články