Moderní zákazník chce kdykoli a odkudkoli a z jakéhokoli přístroje nebo zařízení dostat to nejsprávnější řešení pro svůj požadavek. Reakce v reálném čase a vysoká transparentnost jednání je tak pro moderního pojistitele v digitálně propojené společnosti nezbytná nejen ve vztahu ke klientovi, ale i k jeho vlastním zaměstnancům. „Existující trendy staví před odvětví pojišťovnictví elementární výzvy. Pojišťovny by je měly uchopit jako varování a šanci zároveň. Naše scénáře ukazují, že pojistné produkty budou v budoucnu fungovat jen na bázi možné datové konektivity. Tím bude možné například exaktnější a individuálnější ocenění rizik. To samozřejmě skýtá obrovský potenciál pro nové inovativní produkty, zejména na poli prevence škod a ochrany před riziky,“ konstatoval Giso Hutschenreiter, partner společnosti Bearing Point a manažer v segmentu pojištění.
Vedle výhod, které přináší digitalizace v nejrůznějších oborech, tím podle Bearing Point ale současně stále roste riziko v oblasti kybernetické bezpečnosti. Ochrana dat a zabezpečení dat mají v současné éře konektivity klíčový význam. Tím se také tyto obory stávají důležitým polem působnosti pro nové pojišťovací produkty k zabezpečení souvisejících rizik. Na rozdíl od klasických pojistných produktů mohou budoucí služby pojišťoven krýt nejen škody, nýbrž žádoucí bude taková jejich koncepce, jaká aktivně přispěje k předcházení škod a jaká umožní posouzení aktuálního rizika v reálném čase.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2019 v Česku dle oPojištění.cz
Propojené technologie, internet věcí ve spojení s BigData, inteligentní přístroje a zařízení, nositelná elektronika plus různé senzory – to vše nabízí podle Bearing Point potenciál pro pojišťovnictví, pokud budou hráči schopni odpovídajícím způsobem změnit své stávající obchodní modely. Protože pojišťovna budoucnosti je vlastně poskytovatelem služeb v propojeném světě, zejména například ve SmartHome, eHealth, telematice nebo autonomním řízení vozidel.
„Digitalizace zjednoduší spojení takových plnění, která byla doposud co do druhu cizí. A to postupně změní portfolio nabídky pojišťoven. Digitalizace ale samozřejmě zároveň boří bariéry pro přístup na trh. A na ten se tlačí doposud vzdálení hráči, kteří doposud s pojištěním neměli žádnou vazbu ani zkušenost. Konkurence tedy bude sílit. Jsem ale přesvědčen, že pojistitelé, kteří už dnes dělají vše pro adaptaci obchodních modelů aktuálním trendům, budou na pojistném trhu dominovat i v budoucnu,“ uzavřel analýzu Giso Hutschenreiter.
Komentáře
Přidat komentář