Ze statistiky za 1. pololetí 2019 plyne, že při dopravních nehodách zahynulo celkově méně osob než ve stejném období minulého roku, ale přitom počet usmrcených cyklistů vzrostl o 11 %. Německá policie vyšetřovala v 1. pololetí 2019 celkem 1 297 078 dopravních nehod, což je o 0,4 % více než v 1. pololetí 2018. Dopravních nehod se škodou na zdraví v 1. pololetí 2019 bylo 138 987 (-4,9 %) a s věcnou škodou 1 158 091 (+ 1,1 %).
Pokud jde o poškozené osoby (usmrcené a zraněné), tak jejich počet se 1. pololetí 2019 oproti 1. pololetí 2018 snížil o 5,1 % na 180 009. Usmrcených osob bylo v 1. pololetí 2019 celkem 1 465 (-2,7 %) a zraněných 178 544 (-5,1 %).
Mohlo by vás zajímat: Výroční zprava ČAP: Předepsané pojistné členů dosáhlo 130 mld. Kč
Ve sledovaném období 1. pololetí 2019 přišlo však o život 158 cyklistů, tj. o 16 více než ve stejném období předchozího roku. Důvody toho nárůstu nejsou ještě zevrubně analyzovány. Někteří odborníci se domnívají, že příčinou může být nedostatečná ochrana cyklistů v rámci městského územního plánování. Jelikož mají cyklisté ve městech příliš málo chráněného prostoru, dochází často ke kolizím s osobními i nákladními auty. S tímto názorem souhlasí i Svaz německých cyklistů, který již zahájil kampaň za větší prostor pro kola. Bude prosazovat dobré trasy pro kola, bezpečné křižovatky a více parkovišť pro kola.
Cílem politiků v Německu je přesvědčit občany, aby více využívali veřejnou dopravu a kola. Je ale jasné, že výše uvedené statistické údaje tomu nenapomáhají. Je proto prý nezbytné, aby politika více chránila slabší účastníky silničního provozu, tj. cyklisty a uživatele elektrických skútrů, u nichž statistika nevypadá také nijak uspokojivě.
Komentáře
Přidat komentář