Velká Británie: Karanténa přinesla překvapivě rychlé vyřízení škod na autech


			Velká Británie: Karanténa přinesla překvapivě rychlé vyřízení škod na autech
17.7.2020 Zahraničí, Zdraví

Makléřská společnost Willis Towers Watson zkoumala, jaký vliv měly restriktivní opatření během koronavirové krize na vznik a řešení škod z pojištění aut. Koncem května o tom přinesla zprávu.

Studie makléřské společnosti odhalila, že v polovině dubna bylo množství instrukcí zasílaných automobilovými pojistiteli do autoservisů o 80 % nižší, než jaký byl průměr prvních tří měsíců roku 2020. Současně bylo zjištěno, že 27 % autoopraven dočasně přerušilo svůj provoz. Ty servisy, jež zůstaly otevřené, omezily provozní dobu a snížily kapacitu.

Zatímco počet nahlášených škod klesl, náklady na opravy rostou. Podle studie stála oprava vozu během 12 týdnů před vyhlášením pandemických restrikcí průměrně 1850 liber. Na začátku všeobecné karantény vzrostla průměrná cena opravy nejprve o 100 liber, aby v prvních třech týdnech dubna 2020 dosáhla hranice 2000 liber.


Mohlo by vás zajímat: Allianz: České pojišťovnictví se z pandemie rychle zotaví


„Náhledem do vývoje cen v Audatexu lze zjistit, že průměrné ceny náhradních dílů strmě vzrostly během dubna. Vyšší úroveň nákladů je typicky spojena s tím, že docházelo k většímu rozsahu škod na autech. V tom se projevilo, že se urychleně opravovala i nepojízdná auta v zájmu udržení mobility motoristů. Na to tlačily i pojišťovny, aby situaci ulehčily,“ stojí ve zprávě Willis Towers Watson.

Neil Garett, obchodní ředitel Audatexu UK tento vývoj komentoval: „Servisy pocítily tlak na zakázky už před oficiálním vyhlášením nouzového stavu. Data ukazují, že mnohé autoopravny měly už tehdy práci odpovídající asi třem týdnům normálního provozu. Jediný rozdíl byl, že tehdy byly do servisů přivážena auta s lehčím či středním poškozením, zatímco nyní se opravují hlavně silně poškozené vozy.“


Mohlo by vás zajímat: Ministerstvo zemědělství chybovalo v řízení PGRLF. Kam šla vyplacená podpora?


Ale možná nejpřekvapivější a v souvislosti s výše uvedenými fakty až nepochopitelné je, že došlo k podstatnému zkrácení doby opravy – času, který pojistitelé ve Velké Británii nazývají „key to key“ (tedy od odevzdání klíčků do jejich opětovného vrácení zpět) a jenž značí, za jakou dobu motorista dostane zpátky plně funkční opravený vůz.

Podle Toma Helma, šéfkonzultanta škod u Willis Towers Watson, činí obvykle čas od rozhodnutí o opravě až po vystavení účtu za provedení prací v průměru více než 10 dnů. „Ale během všeobecné karantény klesl tento průměrný čas na opravu pod pět dnů. To je velmi působivé i s ohledem na fakt, že se opravovala i podstatně poškozenější vozidla, jimž se musí věnovat mnohem více kapacity a konzumují daleko více času automechaniků,“ upozornil Tom Helm. Podle Helma tato myšlenka „uvízne“ i v pojišťovnách a může být zárodkem pokroku v servisu pro klienty.


Mohlo by vás zajímat: Zpráva o výkonu dohledu nad finančním trhem. Jak vnímá ČNB české pojišťovnictví?


„Pokud takovou analýzu časového úseku od data nehody do data navrácení auta do provozu provedou pojišťovny, zjištění o radikálním zkrácení je velmi pravděpodobně přivede k tomu, aby takové urychlení daly hodně vysoko na svůj „to-do“ seznam. Budou uvažovat, zda klíčovou roli hrály dočasné opravy těch nejdůležitějších závad, zatímco komplexní nápravu ponechaly servisy na pozdější dobu, anebo je reálné dodávat komplexní opravy skutečně v tak krátké době, že by se to mohlo stát novým benchmarkem ve vyřizování škod klientů?“ ptá se řečnicky Tom Helm z Willis Towers Watson.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články