Žaloba pojistitele ohrožuje podnikatelský model společnosti Amazon

Žaloba pojistitele ohrožuje podnikatelský model společnosti Amazon
Žaloba pojistitele ohrožuje podnikatelský model společnosti Amazon
22.6.2020 Zahraničí, Škody

Občas se ve sdělovacích prostředcích objevují úvahy o tom, že americká společnost Amazon by mohla výrazněji vstoupit do světa pojištění a získat na pojistných trzích významnější podíly. Faktem ovšem je, že nějaký opravdu zásadní krok v tomto směru Amazon zatím neudělal.

Nyní Amazon hrozí právní potíže s jednou pojišťovnou, které by mohly vést až k tomu, že Amazon by musel upravit svůj podnikatelský model. Příčinou právního sporu je v zásadě autobaterie (auto akumulátor), jež vyvolala požár.

Na americké poměry je žaloba z finančního hlediska marginální, ale mohla by se stát precedenčním případem pro téma odpovědnost třetí osoby. Samotný případ není nijak mimořádný. V garáži jednoho muže z Cottonwoodu (Minnesota) začala podle článku zveřejněného v rakouském deníku Kronen Zeitung hořet autobaterie asi kvůli nevhodné nabíječce. O tento samotný požár však ve vztahu k Amazon nejde.

Vznikla totiž otázka, kdo nese odpovědnost, tedy kdo ručí za škodu. Americký zpravodajský a technický portál The Verge oznámil s odvoláním na žalobu příslušné pojišťovny, že Amazon autobaterii označil v dubnu 2019 jako výběrový produkt Amazon.


Mohlo by vás zajímat: Glosa Jaroslava Daňhela: Jak se změní pojišťovnictví v době koronavirové?


Podle žaloby to v takovém případě znamená, že se jedná o vysoce hodnocené, cenově výhodné produkty, jež jsou připraveny k okamžitému dodání. Navíc Amazon v produktových informacích na svých webových stránkách chybně uvedl, že daná nabíječka je s baterií kompatibilní. Tak tomu podle žaloby ovšem nebylo, a proto také vznikl požár.

Pojišťovna požaduje náhradu škody od odpovědné společnosti Amazon ve výši 75 000 USD za nedbalost a opomenutí varování. Baterie sice pocházela od jiného obchodníka, ale Amazon prý měl přímou roli v reklamě i prodeji.

Tato žaloba by mohla pomoci vyjasnit, jakou odpovědnost nesou platformy za produkty od třetích osob. Amazon se však považuje pouze za zprostředkovatele mezi kupujícím a prodávajícím a z toho vyvozuje, že není odpovědný za nedostatky daných produktů.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články