Podle Insurance Europe nejsou třeba další pravomoci pro EIOPA

Podle Insurance Europe nejsou třeba další pravomoci pro EIOPA
Podle Insurance Europe nejsou třeba další pravomoci pro EIOPA

Insurance Europe (IE) informuje o své odpovědi na konzultaci Evropské komise týkající se konvergence v oblasti dohledu a jednotných pravidel (single rulebook) pro regulaci pojišťovnictví.

IE je názoru, že dobře fungující orgán dohledu EIOPA je klíčovým prvkem efektivního a účinného jednotného pojistného trhu. IE jednoznačně podporuje jeho činnost. IE ovšem upozorňuje na tu skutečnost, že nařízení týkající se evropských orgánů dohledu (European Supervisory Authorities - ESAs) prošla nedávno přezkumem, který již EIOPA poskytl některé nové pravomoci. Jedinou oblastí, kde existuje dostatek důkazů, jež opravňují další uvažování o kompetencích, je zajištění odpovídající spolupráce a komunikace mezi národními orgány dohledu, pokud jde o přeshraniční byznys. Nicméně změny, jež by řešily tento problém, jsou již posuzovány v rámci přezkumu Solventnosti II.  

Podle názoru IE neexistuje potřeba dalších iniciativ ohledně dalších kompetencí pro EIOPA. Klíčové je, aby orgán dohledu EIOPA zaměřoval svoje zdroje na naplňování svého základního mandátu a využil své stávající kompetence k další integraci jednotného pojistného trhu, ke zvýšení konvergence v oblasti dohledu a zajistil férovou hospodářskou soutěž a konzistentní ochranu spotřebitele.  


Mohlo by vás zajímat: Pojistný obzor: Brexit a jeho vliv na pojišťovnictví


Z uvedeného prohlášení se lze proklikem dostat na plné oficiální znění odpovědi IE na zmíněnou konzultaci. V každém případě je argumentace IE velmi zajímavá a využitelná i na národních pojistných trzích. IE např. zdůrazňuje, že EIOPA by se měla zaměřit na to, zda příslušná pravidla jsou v členských státech adekvátně implementována a měla by rozvíjet společnou dohledovou kulturu. Zainteresované osoby by měly vědět, co mohou od EIOPA očekávat a to by se mělo pohybovat v rámci hranic, explicitně vymezených v mandátu EIOPA.

Pokud jde o ochranu spotřebitele, IE spatřuje několik omezení a rozporů ve způsobu, jak je dohled nad ochranou spotřebitele prováděn. Například existuje přehnané zaměření na cenu bez zohlednění širšího spektra služeb připojených ke smlouvě. Existuje určitý tah k přílišné standardizaci přístupů, což není oprávněné vzhledem k různým podnikatelským modelům a k různým pojistným produktům.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články