Škody na autech během krize v USA spadly o 40 až 50 procent


			Škody na autech během krize v USA spadly o 40 až 50 procent
27.5.2020 Produkty, Zahraničí

Pojistitelé v Americe hlásí, že registrují o 40 až 50 % méně škod na osobních vozidlech a o 30 až 40 % méně pojistných událostí na firemních vozidlech. Během koronavirové pandemie zůstávají lidé více doma a mobilita klesá, konstatoval zástupce vedení společnosti Snapsheets zaměřené na automatizaci vyřízení škod.

Chief Operations Officer firmy Snapsheets Andy Cohem dokonce prohlásil, že březen 2020 bude nejspíš měsícem s nejmenším počtem škod za posledních 50 let. Cohen se dále vyjádřil, že je ještě brzy na hodnocení, zda tento pokles frekvence škod bude plně kompenzován slevami, které mnoho pojistitelů poskytlo svým klientům. Podle dat Information Insurance Institute se odhadují celkové možné refundace na 10,5 miliardy USD. Podle Andyho Cohena je třeba vyčkat, jak dlouho potrvají vládní nařízení, aby lidé zůstávali doma. Rovněž je otázka, jak dlouho bude upřednostňována individuální forma dopravy před hromadnou ve městech.


Mohlo by vás zajímat: Budou české pojišťovny vracet pojistné v segmentu autopojištění?


Podle něj platí, že se převrátily dosavadní zvyklosti. Kdo musí do práce nebo někam cestovat, bere si své auto, i když normálně jezdil hromadnou dopravou. Jiní lidé, kteří mají home office nebo zůstávají prostě doma, naopak přestali jezdit. Určité skupiny profesí, třeba zdravotníci, jezdí více, zatímco jiné tradičně mobilní profese svá vozidla odstavili (řemeslníci, manažeři atp.). Cohen dále upozorňuje, že změny probíhají i po regionech. Například Chicago je liduprázdné město, kde se vše zastavilo. Ale třeba otevřená golfová hřiště podél hranic v Indianě ve stejnou dobu lákají stále velké množství hráčů. Málo se na silnicích vidí menší přepravní nákladní vozy – u těch podle Cohena klesly škody až o 80 %.

Současně však Cohen uvedl, že jde o výsledky jeho pozorování a jeho odhady, protože dostatečné množství tvrdých dat v polovině dubna ještě neměl. Nižší úbytek škod u firemních vozidel ve srovnání se soukromými osobními auty přičítá faktu, že dvě třetiny firem jsou klasifikovány jako „důležité ve státním zájmu ochrany veřejného zdraví“.

Snapsheets je americká firma se sídlem v Chicagu. Prodává automatizační technologie pro zpracování škod, ohodnocení, výplatu a řízení flotil. Cohen připustil, že Coovid-19 prospívá kvůli restrikcím fyzických kontaktů ke zrychlení tempa využití takových technologií. Podle něj ještě před 3 roky bylo elektronicky zpracováno jen jediné procento škod na autech. Během minulého roku se tento podíl zvýšil na 10-12 %. V posledních týdnech tak proběhne ale už 90 % všech pojistných událostí na autech. „Vlastně není ani jiná možnost,“ konstatoval Cohen.


Mohlo by vás zajímat: Věštírna Martina Podávky: Lego jako nástupce POV-HAV-Doplňků


Podle analytičky Susanny Gotsch z CCC Industry klesl počet ujetých mílí v USA za letošek o bezmála 11 % ve srovnání se stejným obdobím loni. Připomněla i zprávu z Washingtonu, kde zaznamenali třetí týden v březnu o 67 % menší počet nehod, přičemž těch vážných bylo dokonce o 78 % méně. Nehody si nevyžádaly ani jednu lidskou oběť. Ve stejném týdnu byl zaznamenán v ulicích Washingtonu o 15-20 % menší provoz. Podle Susanny Gotsch v podstatném poklesu počtu nehod hraje roli nejen úroveň provozu, ale i výskyt zácpy.

Současně však zmínila i související trend, totiž že čím je na silnicích méně aut, tím rychleji řidiči jedou. Například analytická firma Inrix sledovala provoz během jednoho dne, 18. března 2020, a zjistila, že auta během špičky pohybovala o 71 % rychleji než obvykle. Podle Susanny Gotsch však hraje roli i to, že motoristé na méně rušných ulicích jsou rozptylováni a stresováni méně, což příznivě ovlivňuje počet nehod. Na naopak silnějším provozu dodávek se podepisuje, že lidé si objednávají zboží on-line, zatímco v normálních podmínkách by si ho šli koupit do obchodu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články