Česká národní banka vytkla společnosti Fincentrum celkem pět prohřešků. Řízení o jednom z nich Bankovní rada ČNB zastavila, zbylé prohřešky jsou (od nejméně závažného k nejzávažnějšímu):
- Rejstřík ČNB neobsahoval po určitou dobu zapsanou jednu spolupracující životní pojišťovnu, konkrétně AXA životní pojišťovnu a.s. (tento nedostatek Fincentrum napravilo samo ještě před zahájením kontroly ČNB).
- Fincentrum se dopustilo nekalé obchodní praktiky, když neinformovalo spotřebitele o propojení tehdejšího místopředsedy představenstva společnosti Fincentrum s poskytovatelem produktu životního pojištění.
- Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování důchodového a doplňkového penzijního spoření a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo (přičemž ČNB deklarovala, že u zrušeného druhého pilíře došlo k zániku zákona i odpovědnosti za přestupek).
- Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování investic a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Zelené šílenství
Rozhodnutí ČNB je konečné, Fincentrum proto udělenou pokutu ve výši 1,5 milionu Kč bez zbytečného odkladu uhradí.
“Rozhodnutí v neprospěch Fincentra přichází nedlouho po pokutování Československé obchodní banky sankcí ve výši 2 miliony Kč za nenahrávání hovorů bankovních poradců s klienty. V důsledku tohoto rozhodnutí začaly všechny české banky hovory svých poradců nahrávat a archivovat. Rozhodnutí směrem k Fincentru je podobně precedentní a má za zřejmý cíl totéž: přinutit všechny poradenské společnosti nahrávat a archivovat hovory všech poradců působících na českém trhu v distribuci investic,“ uvedl Petr Stuchlík, zakladatel a předseda představenstva společnosti Fincentrum.
Fincentrum se nyní s Rozhodnutím v kontextu celého spisu, který má tisíce stran, seznamuje. Bez zbytečného odkladu se bude zabývat případnou implementací požadavků regulátora.
Mohlo by vás zajímat: Skupina VIG završila fúze v Maďarsku a Slovensku
“O nutnosti nahrávání hovorů našich poradců jsme s pomocí nejlepších právníků v zemi diskutovali s regulátorem dva roky. Soudobé regulatorní prostředí a precedent v případě nahrávání hovorů bankéřů však takovému opatření přejí. Fincentrum již pracuje na technickém řešení, které pomůže ochránit poradce po tomto průlomovém rozhodnutí regulátora tak, aby splnili veškeré požadavky. Přáli bychom si, aby vedlejším efektem tohoto rozhodnutí byla vyšší ochrana spotřebitelů před nekalými nabídkami nebo nekvalitním poradenstvím, se kterým se setkávají naši poradci v terénu každý den. Fincentrum je a bude založeno na kvalitním a férovém poradenství, ať už jsou hovory poradců nahrávány, či nikoli,” dodal Petr Stuchlík.
Komentáře
Přidat komentář