Technici Global Expert pracují pro Kooperativu již 15 let  


			Technici Global Expert pracují pro Kooperativu již 15 let  
18.8.2020 Rozhovory, Škody

„V případě potřeby přesuneme techniky třeba z druhého konce republiky. Zejména v období kalamit chceme klientům zajistit co nejrychlejší prohlídku škody, od toho tady jsme,“ říká šéf ostravské pobočky likvidátorů Global Expert Petr Vojkovský.

V posledních letech severní Morava zažila několik živelních kalamit. Jak rychle jste schopni provést prohlídku poškozeného majetku, když klienti v krátkém časovém úseku hlásí velké množství pojistných událostí?

Máte pravdu, severní Moravu v posledních dvou letech živly velmi potrápily. Vloni zasáhlo olomoucký region krupobití, které poškodilo cca 5 tisíc vozidel, u pojištění majetku to bylo asi 600 škod. A letos postihly záplavy Olomoucko a Ostravsko.

Prohlídky se samozřejmě snažíme uskutečnit co nejdříve. Vždy ale záleží zejména na časových možnostech klienta. Proto ho po obdržení zakázky kontaktujeme a přesný termín si domluvíme. V případě škod na vozidlech se s klientem spojíme do 2 hodin od vzniku zakázky, u majetkových škod pak do 24 hodin. V případě kalamit pak technik zvládne prohlédnout až 20 automobilů nebo sedm domácností a nemovitostí za den.  


Mohlo by vás zajímat: IE: Zlepšení pravidel EU je nezbytné pro podporu cílů Unie kapitálových trhů


Fungujete napříč regiony?

Ano, fungujeme napříč regiony celé republiky. V kalamitním období záplav a kroupových škod vidíme příležitost ukázat našim klientům, které kalamita postihla, ale i veřejnosti, že jsme tady pro ně. Proto jsem se snažil s podporou našeho šéfa Libora Holého dostat do našeho regionu techniky z celé republiky. Dokonce i z dalekého Chomutova. Například zaplavený Šumvald jsme posílili během jednoho týdne o 5 techniků.

To je určitě organizačně i personálně náročné - dojíždění, ubytování a podobně?Petr Vojkovský

Většina našich techniků je zvyklá tvrdě pracovat a jejich nasazení se pozitivně projevuje v kalamitních situacích. Jejich přístup také pomáhá budovat image pojišťovny. Dbám hlavně na to, aby naši technici nepropadli rutině a snažili se vžít do situace poškozeného, který se s pojistnou událostí setkává možná jednou za život, a navíc je ve stresové situaci (vytopený dům, nabourané vozidlo atd.).

Považuji přístup našich techniků za velice důležitý, protože právě oni jsou ti, kteří mohou vyvolat u klienta názor na celou pojišťovnu a její byznys.

Dlouhodobě zastávám názor, že by se měla dostat stejně kvalitní a rychlá likvidační služba každému klientovi, a to bez rozdílu, jestli platí pojistné stokorunu, nebo milion. Proto by měl být i přístup našich techniků ke každému stejný, vždy profesionální, objektivní, korektní a maximálně zdvořilý. A jestli toho mohu využít, rád bych touto cestou ještě jednou poděkoval za odváděnou práci všem technikům Global Expert a také kolegům z pojišťoven, kteří se podílejí na vyřizování pojistných událostí.


Mohlo by vás zajímat: Průzkum ČAP: Jak jsou klienti spokojeni se službami pojišťoven?


Společnost Global Expert je na trhu již 15let, jak se za tu dobu změnila pracovní náplň techniků?

Vojkovsky dronMám tu čest být ve firmě Global Expert od jejího začátku, takže můžu konstatovat, že se pracovní náplň změnila skutečně významně. „Zahodili“ jsme fotoaparáty (úsměv). Dnes používáme výhradně mobily s aplikací Smart Experta, což je aplikace pro on-line zasílání dokumentů do předmětné pojistné události. Papírovou formu zápisu o poškození jsme ve významném množství nahradili elektronickým zápisem. U vozidel u parciální škody počítáme výši škody přímo v servise či u klienta. U majetkových pojistných událostí umíme v některých případech též okamžitě sdělit klientovi výši škody.

Změnilo se samozřejmě i další vybavení. Naše pracovníky jsme vybavili profesionální technikou, jako jsou laserové měřáky laku, laserové dálkoměry, vlhkoměry, vodováhy a teleskopické žebříky, to vše nám umožňuje přesné zaměření rozsahu škod. A v poslední době máme i velmi dobrou zkušenost s využíváním dronů. Nebo postupy, které přináší doba. Například elektronické aukce pro stanovení ceny zbytků vozidel při totální škodě a jiného movitého majetku. Což velice kvitují i klienti.

A protože chceme pokrýt celé spektrum škod, máme tým specialistů, kteří se zabývají výhradně speciálními škodami, jako jsou složité strojní škody, záchranné prostředky liniových staveb, sportovní jízdní kola s cenou přes 80 tisíc Kč a podobně.


Mohlo by vás zajímat: Členové AČPM zprostředkovali pojistné za více než 26 miliard Kč!


Mluvil jste o zavedení dronů, jaké s nimi máte zkušenosti?

Jen ty nejlepší, využíváme je například při zdokumentování velkých škod a šetření příčin vzniku pojistných událostí u nepřístupných nemovitostí nebo rozsáhlých objektů a areálů. Drony našly své uplatnění i při vyřizování stížností a reklamací klientů nebo při vstupních prohlídkách se zaměřením na podnikatelské pojištění a k šetření pojistných podvodů. Máme k dispozici deset dronů s vyškolenými piloty a využíváme je po celé republice.

Kromě prohlídky majetku po nahlášení pojistné události nabízíte také prohlídku majetku před vstupem do pojištění. Jak velká je poptávka po této službě?

Vstupní prohlídky na nemovitý majetek nabízíme, avšak pojišťovny o tuto službu zájem neprojevily. Předpokládám, že toto téma bude v rámci VIG ČR ještě otevřeno, protože se obávám, že se do kmene mohou dostat nemovitosti pojištěné v nových cenách, bohužel jejich stav je mnohdy za hranou pojistitelnosti, a to i v cenách časových.

Zdroj: oPojisteni.cz Kooperativa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články