10 fenoménů, které mohou v pojišťovnictví způsobit zemětřesení: Kreativita


			10 fenoménů, které mohou v pojišťovnictví způsobit zemětřesení: Kreativita
31.1.2020 Spektrum

Co skutečně přinese budoucnost do oboru pojišťovnictví? Jak je třeba podniky strategicky přenastavit, na co je zaměřit? Kdy a kde hrozí v nejhorším případě pád? Nad těmito otázkami se zamysleli redaktoři německého odborného portálu Versicherungswirtschaft a podrobili zkoumání deset nejnapínavějších vývojových fenoménů v branži. Pojďme k „soft“ tématu – kreativitě a agilitě.

Je 10 hodin dopoledne. Právě jste na cestě do práce. Už vás tam očekávají. Prostorné, světlé chodby vás vedou do otevřené kanceláře s nejnovějším technologickým vybavením a přátelskými, vysoce motivovanými kolegy. Vítejte v budoucnosti. Příliš futuristické a krásné, aby to byla pravda?

Možná. Vliv pozitivního a příjemného kancelářského prostředí by se neměl podceňovat. V takových podmínkách člověk sem tam na nějaký přesčas nehledí. A image vaší značky letí vzhůru – jak mezi klienty, tak i zaměstnanci (včetně těch potenciálních).


Mohlo by vás zajímat: YOUPLUS koupila portfolio pojistných smluv pojišťoven Basler  


Tak si razí cestu i do tradičního a konzervativního odvětví pojišťovnictví nové hnutí New Work inspirované technologickou scénou a menšími mladými firmami. V Německu se tomu už podřizují Allianz, Ergo a hlavně Axa – o té je v této souvislosti slyšet nejvíc. Namísto těsných a úzkých struktur pěkně rozvolněné prostředí, více životního prostoru pro povzbuzení kreativity. To je dnes práce, kterou by chtěl asi každý.

Sociální filozof Frithjof Bergmann formuloval zásady hnutí New Work už před více než 30 lety. Znamená to flexibilní nastavení pracovní doby, čtyřdenní pracovní týden, pětihodinovou pracovní dobu, plošší hierarchii a větší váhu hlasu zaměstnanců.

Z hlediska trendu lze změny v zásadě pochválit, protože míří správným směrem. Pojištění jako obor potřebuje modernizovat a inovovat. K tomu mu pomohou lepší kanceláře, prostor příznivý pro kreativitu a chytré nápady, motivující podmínky. Nicméně na konci se počítají hlavně obsah a výsledky, nikoli balení a forma. Takže příliš silný útok na dosavadní zvyklosti a přehnaný důraz na komplexní a všudypřítomnou agilitu všech mohou být naopak na škodu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články