Studie poptávala toto téma na reprezentativním vzorku 1000 respondentů ve věku od 14 let letos v srpnu. A přinesla zajímavé výsledky: především pojem „chatbot“ ještě nikdy neslyšelo 67 % dotázaných. Zbývající třetina Rakušanů pojem sice někdy slyšela, nicméně správně ho přiřadilo pouhých 13 %.
Gallup vyzval respondenty, aby si představili, že v bankách a pojišťovnách by byli nasazeni virtuální poradci/robotické chatboty. Klienti by s nimi mohli komunikovat pomocí textu nebo řeči. Tak by se starali o své účty, smlouvy a transakce, platili by faktury, prováděli převody apod. K tomu by zákazníci mohli směřovat své dotazy v přirozené řeči na centra klientské péče.
Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Tak letos zase bylo sucho…
Když byl respondentům pojem podrobně vysvětlen, připustilo asi 15 % z nich, že se s ním už v praxi setkalo. Častěji to byli lidé ve věku do 30 let (24 %) a osoby s vyšším vzděláním (maturita a výše 21 %).
Myšlenka nasadit chatboty jako poradce ve finanční sféře naráží však u Rakušanů na zdrženlivé přijetí: 31 % z nich je považují za spíše nebo velmi dobré, zatímco pro 60 % je to spíše nebo zcela nevhodné. Lepší vyhlídky mají chatboty u osob do 50 let s vyššími výdělky. Ty si dovedou představit, že by ve spolupráci s nimi uskutečňovaly peněžní operace a obchody.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Pojistné podmínky pište takto...
Většina Rakušanů (68 %) by také raději svěřila citlivé údaje živému poradci než robotickému chatbotu. Naopak 18 % respondentů uvádělo, že u citlivých témat by raději volilo kontakt s chatbotem než finančním poradcem. Asi třetina dotázaných pod 30 let by raději spolupracovala s chatbotem než poradcem. Poradci jsou jednoznačně favoritem pro ženy (71 %) a osoby ve věku 50 let a více (79 %).
Podrobnější výsledky studie Gallup najdete ZDE.
Komentáře
Přidat komentář