Přesto se ve druhém kvartále 2018 nacházelo v InsurTechu tolik kapitálu, jako nikdy předtím: jen v oblastech životního a soukromého zdravotního pojištění to bylo přes 5 miliard USD. Tyto výsledky zveřejnila začátkem října společnost Willis Towers Watson ve své zprávě InsurTech Briefing za druhé čtvrtletí 2018.
Aktivní Indie a Čína
Nejvíce transakcí ve sféře Insurtech proběhlo v druhém čtvrtletí 2018 ve Spojených státech a v Číně. Tyto dvě země obstaraly více než 50 % z celkových 71 investičních událostí. Silnou pozici měla i Indie s 10 % transakcí. Teprve za Indií se v posledním sledovaném období seřadily Velká Británie a Německo, které v celkovém hodnocení za období od roku 2013 (celkem 796 transakcí zaměřených na Insurtech) jsou naopak před ní. Svou aktivitu výrazně posílila aktuálně Čína.
Potenciál v životním a zdravotním pojištění
Report se zaměřuje právě na branže životního a soukromého zdravotního pojištění. Tyto oblasti získaly v uplynulých pěti letech o 20 % kapitálu více než InsurTechy v majetkovém a úrazovém pojištění. „Změny v hodnotových řetězcích životního a zdravotního pojištění jsou výrazně komplexnější než v jiných oborech pojištění,“ vysvětlil situaci Michale Klüttgens, šéf poradenství pro pojišťovnictví při společnosti Willis Towers Watson v Německu. „Inovace na poli života a zdraví mají kromě toho podstatně větší vliv na kvalitu života pojištěného klienta a mají tak v branži pojištění vysokou důležitost.“
Mohlo by vás zajímat: Šedé zóny pojištění kybernetických rizik
Zpráva se podrobněji věnuje třem klíčovým sférám řetězce hodnot, kde lze čerpat potenciál v oblasti zdraví a života: Data, Klient a Produkt.
Data
Technologie k podchycení dat důležitých pro upisování rizik se rozvíjejí razantně. Nositelné osobní senzory umožňují pojišťovnám lepší přístup k zákaznickým datům a zjednodušují jejich užití při ocenění rizika. Insurtech startupy jako například švýcarský dacadoo vyvíjejí jak nástroje k podchycení dat, tak i k sestavení vypovídajících informací a zlepšení produktu.
Zákazník
Pojistné produkty jsou komplexní a často málo srozumitelné. Často jsou na trhu strnulé nabídky bez možnosti individuální adaptace nebo změny v případě vývoje potřeb na straně klienta. Inovace startupů jako je Anorak konstruují pojistné produkty pro život a zdraví, jež zjednodušují komplexní nákupní proces a jsou střiženy na míru každého klienta individuálně.
Mohlo by vás zajímat: Nabídka telematiky v autopojištění pro německé zákazníky se tenčí
Produkt
Insurtech subjekty jsou je Boundslss umožňují zákazníkům díky technologiím, jako je umělá inteligence, strojní učení a chatboty, nepřetržitý přístup k nabízeným službám a nastavují tak komunikaci v reálném čase.
Nabídka InsurTechu v oblasti životního a zdravotního pojištění se rozprostírá od nových technologií pro prodej nebo úpis rizik až po technologie s „měkkým charakterem“: umožňují uplatnit aplikace, které mohou pomoci zákazníkovi vést zdravější a spokojenější život, jako jsou například výživové programy nebo aplikace pro sledování zdravotního stavu.
„Majetkoví pojistitelé mají zpravidla podstatně více kontaktů se zákazníkem. Pro životní a zdravotní pojištění to bylo doposud výrazně složitější,“ upozorňuje na rozdíl branží Kersten Wantia, odpovědná za oblast digitalizace při Willis Towers Watson. „Společnostem, kterým se podaří „dostihnout“ klienta i s pomocí InsurTechu, budou mít v budoucnosti výrazně lepší pozici na trhu.“
Komentáře
Přidat komentářInsurtech
U nás Insurtech využívá pojištění Mutumutu - www.mutumutu.cz. Respektive je jediný, o kterém vím... Nebo se mýlím?