Specialista ČP patří mezi 10 nejlepších obchodníků globální skupiny Generali


			Specialista ČP patří mezi 10 nejlepších obchodníků globální skupiny Generali
17.10.2018 Téma

V roce 2017 působilo pod záštitou skupiny Generali více než 150 000 poradců na třiadvaceti trzích. Na základě sady standardních výkonnostních kritérií pak bylo začátkem října vybráno 200 nejlépe hodnocených poradců, kteří byli v rámci soutěže Global Agent Excellence Contest pozváni na „Grand Finale“ do italského města Sorrento. Jedním z nich byl i Jan Ondroušek, ředitel obchodních kanceláří České pojišťovny.

Pojišťovnictví prochází významnou transformací, která byla způsobena širokými možnosti globálního fenoménu digitalizace. Tradiční distribuce však přesto, anebo spíše právě proto, hraje čím dál důležitější roli. Vyvinula se totiž do nového modelu, který plně využívá technologické inovace umožňující čím dál efektivnější procesy. Ty jsou šity na míru přáním a detailním potřebám klienta. Výsledkem je pak správně nastavený vztahy mezi distributorem na jedné straně a spotřebitelem na straně druhé.


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2017 v Česku dle oPojištění.cz


Skupina Generali se zavázala k podpoře této transformace. Budování důvěry mezi klientem a poradcem je jasně daný cíl, který si před nedávnem vytýčila. Generali snaží poskytovat distributorům specializovaná školení a inovativní podpůrné nástroje, které jim pomáhají v každodenní práci a které také podporují růst jejich podnikání.

Obchodníci, kteří zázemí skupiny Generali využívají nejefektivněji a nejinovativněji a se kterými jsou klienti nejvíce spokojeni, jsou pak odměňování v rámci mezinárodní soutěže Global Agent Excellence Contest. Specialista České pojišťovny Jan Ondroušek dosáhl fantastického úspěchu, když se dostal do první desítky oceněných.

Co pro vás osobně znamená být mezi deseti nejlepšími obchodníky skupiny Generali? 

Nikdy bych si ani nepomyslel, že v té velké konkurenci 150 000 obchodníků může něco tak neuvěřitelného potkat právě mě. Být v TOP 10 poradců z celosvětové skupiny Generali je to nejvyšší ocenění dosavadní práce nejenom pro mne, ale pro celý můj tým. Ani já, ani můj tým bychom nedosáhli takového úspěchu bez podpory České pojišťovny a podpory Tomáše Marka, ředitele interní distribuce. Zároveň je to pro mne velká výzva udržet dosavadní směr. Vím, že práce, kterou dělám, má rozhodně smysl a že jsem se před více než 10 lety vydal tím správným směrem. Jan Ondroušek 2                        

Když se ohlédnete přes rameno, jak jste se k pojišťovnictví dostal a co vás na něm zpočátku zaujalo? 

Dostal jsem nabídku ihned po škole, a tak jsem ji využil. Zpočátku jsem si nebyl jistý, zda práci poradce vůbec zvládnu, zda mne bude naplňovat a neustále jsem se poohlížel po jiné práci.

Motivací na začátku mé kariéry pro mne byl můj úspěšný kolega, od kterého jsem se spoustu věcí naučil. Ukázal mi, jak dělat práci poradce efektivně a z některých jeho rad těžím dodnes.

Mohl byste popsat ty nejdůležitější okamžiky vaší profesní dráhy? 

Zásadním momentem v rámci mé kariéry byly zdravotní komplikace, které mne potkaly před 6 lety, a já se najednou ocitl před otázkou, co bude dál. Měl jsem dlouhé měsíce na to, abych si vše potřebné v hlavě urovnal.

Tehdy jsem měl dokonce na stole sepsanou výpověď, kterou stačilo pouze podepsat a odeslat. Jsem povahou bojovník, takže jsem překonal nejenom zdravotní potíže, ale tehdy jsem si řekl, že chci patřit mezi nejlepší obchodníky a dal jsem si nelehké cíle, které se mi postupně dařilo splnit.


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 poisťovacích maklérov za rok 2017 na Slovensku podľa oPoisteni.sk


Co je nejtěžší na práci poradce, jaká jsou největší úskalí této profese?

Nebát se. Nebát se odmítnutí. Ta přijdou vždy a nevyhýbají se ani těm úspěšným. Právě možná proto jsou ti úspěšní tak úspěšní, protože dokáží s odmítnutím pracovat odlišně.

Jaké vlastnosti musí mít podle vás úspěšný poradce?

Je škoda, že neexistuje žádný univerzální recept na to, jak se stát úspěšným poradcem. Některé vlastnosti jsou pro kariéru úspěšného poradce důležité, ale nemyslím si, že přímo někoho nějak předurčují. Když některá z vlastností nebude rozvinuta, může být nahrazena jinou, která ji může vykompenzovat.

Mnoho úspěšných poradců vymýšlí neotřelé věci a jdou za nimi už od útlého dětství. Nechybí-li sebedůvěra, čestnost a vytrvalost, má poradce na úspěch dobře zaděláno. Mnoho úspěšných poradců se vypracovalo od nuly a některé potřebné vlastnosti vedoucí k úspěchu si poradce osvojuje až v průběhu své kariéry. A tak to bylo i v mém případě.


Mohlo by vás zajímat: Revoluce se nekoná. Má se trh přesto Mutumutu obávat?


Jak klient pozná poradce, který svou práci umí a který ne?

Hledá-li klient seriózního poradce, doporučuji obrátit se na své dobré přátele, kteří již služeb nějakého poradce využívají. Přátelé se s vámi rádi podělí o každou svou zkušenost. Kvalitní poradenství totiž nejlépe prověřuje čas. Seriózní poradce se pozná podle dlouhodobých vazeb se svými klienty.

Jestliže se váš dobrý známý pochvalně vyjádří o konkrétním poradci a opře svůj argument například o několikaletou historii tohoto vztahu, pak si můžete být jisti, že jde o člověka budujícího si dlouhodobé vztahy s klienty opřené o kvalitní práci.

Co podle vás dokáže nejlépe ochránit klienta před zprostředkovatelem s nekalými záměry? 

Jak jsem uvedl již výše, je to vybudování pevného vztahu mezi poradcem a klientem. Má-li důvod klient svému poradci důvěřovat a je s tímto vztahem spokojen, žádný jiný zprostředkovatel, který může klienta oslovit, nemá šanci uspět.

Jak vlastně hodnotíte finanční gramotnost Čechů? 

Finančně gramotný je vlastně každý z nás. Otázkou je do jaké míry. Z vlastní zkušenosti si ale dovolím tvrdit, že se souborem znalostí a dovedností, které člověku umožňují porozumět financím a správně s nimi zacházet v různých životních situacích, na tom nebudeme v porovnání např. se sousedními státy nijak špatně. Hovoří o tom míra zadluženosti obyvatelstva ve vztahu k HDP.

Jak by podle vás měla ideální služba finančního poradenství vypadat? 

Jan Ondroušek 3

 Pomáháme lidem v nepříjemných životních   situacích. Ideální služba finančního   poradenství má minimalizovat nejen všechna   možná rizika, ale ukázat klientům, že jim   pomáháme tyto situace úspěšně překonat. 

 A právě kvalita a pomoc se odrazí ve   spokojenosti klienta, který si svoji pozitivní   zkušenost nenechá pouze pro sebe, ale řekne   to svým známým, přátelům, kolegům,   sousedům. Víte, mám radost, když vidím ve   svém portfoliu celé rodiny, které pojišťuji již   druhé desetiletí.

Jaký je podle vás ten nejvýraznější problém, který brzdí vývoj tuzemského pojistného trhu?

Dle mého názoru je to nedůvěra klientů v souvislosti s nekalými praktikami „kolegů“. A pak také utkvělá představa klientů z dob minulých, že pojištění je zbytečné, protože pojišťovna v případě škodní události stejně nic nevyplatí. Což je samozřejmě nesmysl.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Zpomalme! ZDP nám neuteče


Jaký je váš názor na nový zákon o distribuci pojištění a zajištění. V čem vidíte jeho přednosti, a kde jsou jeho slabiny?

Jako velký přínos vidím povinnost certifikace a znalosti pojišťovacích zprostředkovatelů v oblasti, které se věnují. Kvalitní zprostředkovatel se musí vzdělávat celý život. A jako slabinu bych viděl administrativní zátěž, která nás zahlcuje ve všech oblastech.

Mohl byste se podělit o nějaký tip, který vám vždy pomohl při jednání s klientem?

Když mi klient položí otázku, na kterou neznám odpověď, je lepší odpovědět, že nevíte a že to zjistíte, než si začít vymýšlet a vystavovat jak sebe, tak klienta nepříjemné situaci. Chcete-li budovat dlouhodobý vztah, tak bez vzájemné důvěry se neobejdete.


Mohlo by vás zajímat: Kybernetická rizika: Těžko odhadnutelná, ještě ne zcela pochopitelná


Jaký byl nejbláznivější požadavek klienta za vaši pracovní kariéru?

Setkal jsem se s dotazem mého klienta, manžela známé zpěvačky, zda bychom uměli pojistit nohy jeho manželky. No má odpověď byla, zda si je jistý, že jen nohy? Odpověď klienta byla: „Máte pravdu, to by mi doma neprošlo.“ A tak jsme se místo o pojištění nohou raději bavili o pojištění vozového parku.

Jaká by byla vaše rada pro začínající distributory?

Buďte vytrvalí, mějte odhodlání a touhu. Touhu něco dokázat. Intenzivně a trpělivě o ní přemýšlejte a odlišujte se od všech vašich kolegů, kteří dělají práci totožně. Dělejte ji odlišně, jinak, po svém, lépe.

Máte nějaké profesní krédo, kterého se vždy držíte?

„Skoč, křídla roztáhneš cestou!“ Já jsem skočil již několikrát a vím, že u mě to tak funguje. Proto jsem si dokonce nechal abstraktní křídla vytetovat. (úsměv)


Jan Ondroušek pracuje v České pojišťovně jako poradce od roku 2008. O tři roky později využil nabídku stát se manažerem obchodní skupiny a nyní se naplno věnuje obchodní kariéře. V této pracovní pozici  našel smysl a tak se jeho práce stala zároveň i vášní. Rád pracuje s lidmi a těší jej, když jim může pomáhat. Spolu se svými kolegy působí v Praze a širokém okolí a v tomto kraji dnes patří mezi největší pojišťovací kanceláře. Se svým týmem spolupracuje s několika developery, autosalony a autobazary.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články