AON: Mladí Němci střádají na důchod. Chtějí však víc informací


			AON: Mladí Němci střádají na důchod. Chtějí však víc informací
2.4.2019 Zahraničí

Mladší zaměstnanci z generace Y ve velkých německých firmách jsou připraveni odkládat si rezervu na zabezpečení pro stáří. Chtějí ale lepší informace.

I generace Y sází pro období penze na jistotu. Ukázala to aktuální studie společnosti Aon ve spolupráci se statistickým úřade Statista, v rámci níž se dotazovala u 1000 zaměstnanců německých velkých podniků (s počtem zaměstnanců nad 10 000 osob) na jejich stanovisko k zabezpečení na stáří, zejména s ohledem na podnikové důchody. Podle závěrů se mladší pracovníci ve velkých firmách vědomě vzdávají okamžitého konzumu, aby byli ve stáří lépe zajištěni. Má to ale jeden háček: stále jsou zde velké mezery ve vědomostech o osobní podnikové penzi.

Ukázalo se, že uvědomění toho, že člověk musí pro zajištění pěkného stáří sám přispět, je u skupiny zaměstnanců ve věku 18 až 39 let nadprůměrně silné. Více než 9 z 10 mladých zaměstnanců ve velkých německých firmách si umí představit, že se vzdají části současné spotřeby ve prospěch rezervy na stáří. A více než 8 z 10 respondentů je připraveno až 5.000 EUR ročně investovat do podnikového fondu, a odepřít si tudíž aktuální spotřebu. Zejména v případech, když zaměstnavatel takovou formu spoření podporuje přídavky a když je to daňově zvýhodněno.


Mohlo by vás zajímat: Versicherungswirtschaft: Pojišťovnictví selhává v oblasti digitalizace


Problémem je ale další ze závěrů studie, že čím jsou zaměstnanci mladší, tím hůře se cítí být informováni o své osobní podnikové rentě. Celých 52 % ve věkové skupině 18 až 29 let sice ví, že možnost podnikové penze existuje, ale žádné detaily jim známy nejsou. Mnohé otazníky vyvstanou také, pokud se týká jejich osobní představy o životní úrovni ve stáří: ani ne polovina z nich ví, kolik peněz potřebují, aby překročili kritickou hranici, s níž vyjdou bezprostředně po odchodu do důchodu (49 % u skupiny 18 – 29 let, 40 % u skupiny 30 – 39 let).

„Je nápadné, že mnoho zaměstnanců ve velkých podnicích nemá jasné a srozumitelné informace o firemním zabezpečení na stáří,“ komentoval závěry loňské letní analýzy Fred Marchlewski, šéf Aon Německo. Studie ukázala jasně, že zaměstnanci v generaci Y, a tedy tzv. digitální generace, by dala přednost v této věci osobnímu poradenství. „U tohoto tématu je zjevná potřeba diferencované komunikace. To je výzva pro zaměstnavatele.“

Zdroj: www.aon.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články