Německé on-line pojišťovny často neposkytují poradenství klientům


			Německé on-line pojišťovny často neposkytují poradenství klientům
11.4.2019 Zahraničí

Osobní poradenství se nezdá být u německých on-line pojistitelů tou klíčovou kompetencí. V současné době na 90 % pojišťoven nabízí svá pojištění rovněž na internetu. A 20 % z nich neposkytuje žádné on-line poradenství ke svým produktům. Dokonce 14 % požaduje od svých zákazníků explicitně souhlas s tím, že nebudou žádné poradenství požadovat.

Jak ukazuje aktuální studie společnosti 67 rockwell ve spolupráci s katedrou pojišťovnictví při vysoké škole v Dortmundu, existují podstatné rozdíly mezi jednotlivými odvětvími. Například jen 17 % pojistitelů poskytujících rizikové životní pojištění nabízí také on-line sjednání. To je ale možné jen s předchozím výslovným vzdáním se poradenství. A podobná čísla lze sledovat i u jiných druhů krytí:

  • Doplňkové zubní pojištění: 55 % subjektů poskytuje i on-line uzavření smlouvy, z nichž 30 % nepodává ke svému produktu žádné poradenství. Naopak 10 % k on-line pojištění i poradí. A 20 % vyzve klienty, aby podepsali, že jsou si vědomi skutečnosti, že k pojištění nedostanou žádná doporučení a doplňkový poradenský servis.
  • Pojištění aut: 54 % pojišťoven má své produkty dostupné i on-line. 30 % z nich provozují tento byznys bez poradenství, u 20 % z nich se musíte tohoto požadavku výslovně vzdát.
  • Pojištění domácnosti: 60 % společností má své produkty i na webu. 30 % Z nich je bez poradenství, 20 % dokonce požaduje písemně závazek klienta, že ho nebude žádat.

Mohlo by vás zajímat: ČBA: Zkoušky odborné způsobilosti zvládlo více než 46 tisíc poradců


Zkoumání byly rovněž podrobeny srovnávače: Podle závěrů studie nabízejí kromě porovnání pojištění také přímé on-line sjednání. Nebylo zjištěno, že by ale některý z analyzovaných portálů vyžadoval souhlas s neposkytnutím poradenství. Přesto 4 z 10 tyto služby klientům neposkytuje.

„Spotřebitelé nejsou v tomto obchodu na dálku v rámci odvětví pojištění ještě dostatečně chráněni. EU zde vytýčila regulaci IDD, v rámci níž zavazuje pojišťovny, aby jednaly v nejlepším možném zájmu klienta. Ale tato pravidla zatím dodržuje jen málo německých pojišťoven,“ komentoval závěry studie Tim Braasch, vedoucí studie a šéf agentury 67rockwell.

A to má dalekosáhlé dopady: „Je zarážející, že přes enormní investice do digitalizace dokáže jen pár pojišťoven nabídnout na internetu zákazníkovi úplnou cestu k návrhu na vhodné pojištění a k jeho sjednání podle všech právních předpisů. Pojišťovny a zprostředkovatelé by si měli uvědomit, že takový postup jim může za určitých okolností přinést doslova sériové problémy,“ uzavírá závěry analýzy Tim Braasch.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články