Aon: Nevědomost a nejistota jsou překážkou zabezpečení na stáří


			Aon: Nevědomost a nejistota jsou překážkou zabezpečení na stáří
18.2.2022 Zahraničí

Nedostatek vhodných informací a také nejistota brání mnoha Němcům v tom, aby se zabezpečili finančně na své budoucí stáří. V reprezentativní studii realizované poradenskou společností Aon připustila tuto realitu celá čtvrtina respondentů (přesně 25,4 %). Tito lidé pro sebe nevidí žádnou možnost udělat něco pro vylepšení své penze.

Velkou roli hraje tento faktor u středních příjmových skupin s čistým příjmem domácnosti mezi 2 000 a 4 000 EUR měsíčně. V tomto segmentu uvádí asi 45 % dotázaných, že jim buď chybí informace, anebo vidí všechny své možnosti zabezpečení jako nejisté.


Mohlo by vás zajímat: Tomáš Síkora: Digitalizace životního pojištění je výzva pro celý trh


Není překvapivé, že ve skupině nízkopříjmových domácností s netto financemi do 2 000 EUR na měsíc jsou příčinou absence zajištění na penzi chybějící prostředky, které by bylo možné na tento účel vyčlenit. Nicméně i u domácností s čistým příjmem 2 000 až 4 000 EUR hrají prakticky stejnou roli nedostatek informací a nejistota (bezmála 45 %) jako chybějící peníze (48,9 %). U lépe finančně zabezpečených domácností (nad 4 000 EUR čistého na měsíc) jsou faktory málo informací a nejistota se zastoupením 41,3 % jednoznačně ve vedení před faktorem absence prostředků.

„Informace, informace, a ještě jednou informace – to musí být ta nejdůležitější devíza, pokud jde o to, jak lidi přivést k individuálnímu zabezpečení na stáří. Pokud se tímto tématem nezabývají ti, jejichž finanční možnosti na to stačí, protože o tom podle vlastního odhadu nemají dost vědomostí, anebo se jim riziko zdá příliš vysoké, vytváříme si problém do budoucna,“ konstatovala nad výsledky analýzy Angelika Brandl, partnerka ve společnosti Aon Německo.


Mohlo by vás zajímat: Jan Matoušek: Pojišťovny nejsou jen měšcem. Musí být i partnerem


A Axel Paul, šéf Aonu, vidí zde také kus odpovědnosti pro firmy: „Právě podnikové starobní zabezpečení skýtá bez ohledu na výši příjmu každého jednotlivce možnost včasného zajištění. Podniky by měly využít šanci k motivování zaměstnanců správnými a intenzivními informacemi, čímž mohou současně přispět ke zvýšení jejich loajality.“

Průzkum pro Aon v terénu provedla agentura YouGov Deutschland GmbH v listopadu loňského roku. V on-line anketě oslovila 2 132 osob. Výsledky prošly vážením a jsou tedy reprezentativní pro německou populaci ve věku od 18 let.

Zdroj: www.aon.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články