Hledáme nové pojišťováky! Bude akce GDV „Werde #Insurancer“ inspirací pro ČR?


			Hledáme nové pojišťováky! Bude akce GDV „Werde #Insurancer“ inspirací pro ČR?

42 % pojišťovacích zprostředkovatelů v Německu má 55 nebo více let. Nejpozději do 10 let budou potřebovat následovníky. Proto Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) a jeho členské pojišťovny zahájily společnou kampaň, aby do obchodu získaly mladé lidi.

Kampaň či iniciativa „Werde #Insurancer“ (“Staň se pojišťovákem”) cílí na osoby ve věku od 16 do 30 let a ukazuje nový moderní obraz pojišťovacího zprostředkovatele. Jde o to, že na rozdíl od rozšířeného klišé nabízí podle GDV povolání pojišťovacího zprostředkovatele mnohé z toho, co si tato věková skupina výslovně přeje jako například: okamžité přebírání odpovědnosti, možnost udělat kariéru v domovském regionu, možnost vybilancovat vztah mezi prací a osobním životem, samostatně si vymezit harmonogram činnosti atd. Toto povolání nabízí značnou šíři témat pro jednání s klienty buď přímo na místě, nebo digitálně.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Za pojišťovnictví korektní!


Pro tuto kampaň byly vytvořeny samostatné webové stránky www.werde-insurancer.de. Mladí pojišťovací zprostředkovatelé zde odpovídají v rámci čtyř videonahrávek na otázky týkající se jejich motivace a povolání. Odpovědi jsou snímány vlastním chytrým telefonem a dávají potenciálním uchazečům autentický obrázek o pracovní činnosti.

Kromě toho výše uvedená webová stránka nabízí provedení autotestu, poskytuje informace o povolání a dává vysvětlení, jakým způsobem se lze ucházet o zaměstnání. Jde to dvěma způsoby. Buď lze reagovat na inzeráty členských pojišťoven GDV, které běží na webové stránce, nebo si lze vyrobit vlastní videoreklamu, kterou lze přehrát na platformu. Členské pojišťovny si tam mohou videonahrávky uchazečů prohlédnout a navázat s nimi přímý kontakt. Kampaň je kompletně zacílena na využití chytrých telefonů, a tím odpovídá komunikačním zvyklostem této cílové skupiny. 


Mohlo by vás zajímat: Pozor na zákeřné kyberútoky v době pandemie a práce z domova


Samozřejmě je důležité se k cílové skupině vůbec dostat. Proto GDV umístil na YouTube, Instagram a Snapchat další videa. Příslušné filmy si pohrávají s domnělými vysněnými povoláními generace Z a od toho se odvozuje slogan kampaně – „Buď realista. Staň se pojišťovákem“. Kampaň by měla probíhat do konce roku 2020. Informace o kampani GDV doplňuje těmito fakty k činnosti pojišťovacího zprostředkovatele:

  • aktuálně v Německu působí podle Německé průmyslové a obchodní komory 197 000 registrovaných pojišťovacích zprostředkovatelů a pojišťovacích poradců. Od roku 2010 jejich počet poklesl o 66 000,
  • podle propočtů provedených GDV je 21 % vázaných pojišťovacích zprostředkovatelů mladších než 35 let. U pojišťovacích makléřů je to pouze 8 %,
  • profesní profil pojišťovacího zprostředkovatele se podle GDV v posledních dvou desetiletích od základu změnil, tj. profesionalizoval. Regulatorní úpravy, jako je například registrační povinnost, a postupy oboru v etické oblasti, jako je například kodex chování pro obchod, nebo iniciativa v oblasti dalšího vzdělávání “dobře poradit” se starají v Německu o vysoce hodnotné poradenství pro klienty.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články