Pojistitelé oceňují z marketingového hlediska převážně potenciální zájem klienta, který na ně při sponzorování fotbalu dopadá. V nejlepším případě klub vyhrává, získává body a tituly, a když sestoupí, tak se může daný pojistitel projevit jako pevná opora klubu. Výsledek tak není pro pojistitele nikdy špatný.
Podpora fotbalového mužstva nemusí být ale vždy pozitivní. O tom se poučily v minulosti pojišťovny Bayerische a Allianz v bizarní frašce týkající se sponzoringu do nižší soutěže padajícího a existenciálními problémy těžce zkoušeného klubu Mnichov 1860. Nakonec tato „přetahovaná“ skončila šťastně a v tisku mohly vyjít titulky v tom smyslu, že obě pojišťovny zachránily klub Mnichov 1860.
Mohlo by vás zajímat: Britské pojišťovny chtějí nulovou odpovědnost řidiče v plně autonomním autě
Zřejmě jedinou výjimkou z tohoto úzkého propojení pojišťoven a fotbalu je v Bavorsku Pojišťovací komora, která raději podporuje Bavorský lyžařský svaz (Der Bayerische Skiverband), Zemskou záchrannou službu (DLRG), Alpský svaz (Alpenverein) a hasičské oddíly.
Pojišťovny musí při svém celkovém sponzoringu respektovat i výsledky výzkumů trhu. Podle jedné studie se tři čtvrtiny pojištěných osob přimlouvají za finanční podpůrné toky pojišťoven do sociální oblasti. Pozitivní náhled má 70 % respondentů i na angažovanost pojišťoven v oblasti ochrany životního prostředí a v oblasti výzkumu a vývoje. Mezi priority patří ale i sport, neboť pro sponzoring do tohoto odvětví se vyslovilo 59 % respondentů.
Přirozeně se však fotbalu neholduje jen v Bavorsku. Pevné sepětí existuje mezi pojišťovnou Signal Iduna a fotbalovým klubem BVB (Dortmund) a pojišťovna Barmenia podporuje fotbalový klub Bayer Leverkusen.
Mohlo by vás zajímat: ČPP: Jarní kampaň nabízí rozšířenou asistenci a cestovní pojištění zdarma
Užitek ze sponzoringu je u většiny pojišťoven nepopiratelný. Pro marketing má zásadní význam například informace pojišťovny Signal Iduna, která potvrdila, od získání práv na název fotbalového stadionu v Dortmundu (tj. Signal Iduna Park; dříve Westfalenstadion) se znalost jejího brandu u veřejnosti zvýšila téměř o třetinu.
Fotbal má však kvůli některým podvodníkům i stinné stránky. Například v Berlíně falšovali amatérští fotbalisté a pojišťovací makléři sice krátce, ale ve velkém stylu, lékařská osvědčení a získali tak od pojišťoven nemalé plnění, čili bolestné. I bez pojistného podvodu je prý pojišťování fotbalových hráčů nejen velký, ale pro pojišťovny i velmi nebezpečný obchod. Znalci jej prý přirovnávají k „nádrži se žraloky“, kdy nikdy nevíte, co sportovce může v rámci jejich kariéry potkat.
Komentáře
Přidat komentář