Podle aktuální ankety rakouského statistického úřadu Statistik Austria došli analytici k závěru, že rakouská populace napříč všemi věkovými kategoriemi je stále otevřenější inteligentnímu řízení domácnosti. Podle závěrů studie využívá například 42 % Rakušanů ve věku 16 až 24 let smartphone nebo digitální asistenty Alexa nebo Siri i k tomu, aby pomocí nich řídila určité prvky v domácnosti.
Přírůstek v této věkové kategorii činí asi 30 % oproti loňsku. Ale i ve vyšších věkových skupinách je akceptace inteligentního řešení domácnosti na vzestupu. Obzvláště respondenti ve věku 25 až 34 let zaznamenali přírůstek 29 % a dotázaní ve věku 35 až 44 let dokonce 32 %. Ale i v nejvyšší skupině 65-74 let stoupl podíl přívrženců smart řešení pro domácnost v praxi meziročně na dvojnásobek: využívá ho už každý desátý penzista v Rakousku.
Mohlo by vás zajímat: Lloyd´s doporučuje tvorbu jednodušších pojistných produktů
Vzrostl tak výrazně podíl populace, která po řešeních Smart-Home v praxi sahá. Není překvapením, že častěji tato řešení využívají muži než ženy. Anketa zahrnula celkem 4 900 respondentů ve věku 16 až 74 let. Co tedy hovoří argumentačně pro využití Smart-Home, a co na to naopak říkají skeptici? K přehledu pomůže starší studie poradenské společnosti Deloitte z roku 2018 v Německu (2 000 respondentů), i když mezitím jistě došlo k dílčímu posunu:
Zastánci Smart-Home řešení zmiňovali dodatečné pohodlí při správě (56 %), dodatečnou bezpečnost a jistotu (49 %), snížení nákladů na proud a topení (38 %), ale i zábavu při využití aplikací a potenciál entertainmentu (oba posledně jmenované argumenty „pro“ s podílem více než pětiny respondentů).
Mohlo by vás zajímat: Lloyd´s doporučuje tvorbu jednodušších pojistných produktů
Naopak skeptici považovali řešení Smart-Home stále za příliš drahá (38 %), obávali se nedostatečného zabezpečení dat (33 %), poukazovali na to, že technologie není ještě „dost zralá“ (22 %), neviděli přidanou hodnotu nebo považovali instalaci za příliš komplikovanou (oba posledně jmenované argumenty shodně 21 %). U „nepřesvědčených“ byli dotazování jen tací respondenti, kteří doposud nevyužili žádné chytré řešení pro domácnost.
Komentáře
Přidat komentář