Pandemie COVID-19 uvedla do pohybu v celém světě nezvratné společenské změny, jež si vyžadují také nová pojišťovací řešení a větší ochranu klientů z hlediska jejich krátkodobých, střednědobých i dlouhodobých potřeb. Jelikož se jednotlivé země a podniky začínají opatrně otevírat a zotavovat se z bezprostředních ekonomických a sociálních dopadů, tak pojišťovnictví se musí chopit této příležitosti, aby zlepšilo způsob, jakým chrání své klienty.
Mohlo by vás zajímat: ČNB: Jaká je úspěšnost odborných zkoušek za 3Q 2020?
I když se reakce globálního pojišťovacího sektoru na pandemii a opatření k obnově neustále rozšiřují prostřednictvím výplaty pojistných plnění, charitativních darů a inovací pojistných produktů, tak přesto existují zřetelné komplikace, které vznikly z nejistoty kolem pojistného krytí pandemie a které vyústily v soudní spory mezi pojistiteli a jejich klienty.
Trh Lloyd´s vydal zprávu z toho důvodu, aby podpořil úsilí globálního pojišťovacího sektoru o poskytování lepších služeb klientům prostřednictvím jednodušších pojistných produktů, jež by posílily srozumitelnost či zlepšily chápání pojistné ochrany. Zpráva obsahuje následující tři důležitá doporučení, jež by měl pojišťovací sektor implementovat v reakci na výzvy, jež přinesl COVID-19:
- Využívat a stavět na aplikaci existujících osvědčených postupů, včetně jazykovědného přezkumu klientské dokumentace – jak u jednoduchých, tak i složitějších produktů,
- Investovat do soustavné tvorby produktů a provádění inovací, včetně pojistných smluv založených na datech a digitálních smluv, ale stejně tak zkoumat radikálnější opce, jako je parametrické pojištění nebo pojištění založené na výsledcích,
- Zapojit klienty přímo do procesu tvorby produktu s cílem vytvořit jednodušší produkty a produkty, jež více odpovídají jejich měnícím se potřebám a post-pandemickým rizikovým profilům.
Vedle specifikace doporučení pro globální pojišťovací sektor provádí Lloyd´s vlastní pozitivní akci, která zahrnuje přezkoumávání, jak jsou produkty připravovány, konstruovány a distribuovány a rovněž jak se dostávají k obchodním partnerům, rizikovým manažerům a klientům, aby bylo možno proaktivně realizovat změny napříč globálním tržištěm a zvýšit přínosy pro klienty a účinněji uspokojovat jejich potřeby.
Mohlo by vás zajímat: Výroční zprava ČAP: Předepsané pojistné členů dosáhlo 137 mld. Kč
Zpráva Lloyd´s se věnuje i opatřením pojišťovacího sektoru a regulátorů, která byla již přijata k řešení problémů kolem komplexity, jasnosti a srozumitelnosti pojistné ochrany, a to včetně regulatorních pokynů a kodexů chování. John Neal, výkonný ředitel Lloyd´s k tomu mimo jiné uvedl, že pojišťovací sektor musí urgentně znovu posoudit, jak může lépe sloužit a podporovat své klienty. Pandemie vytýčila pro globální pojišťovnictví imperativ – urychlit úsilí, pokud jde o tvorbu jednodušších pojistných produktů, jež budou pro klienty srozumitelnější.
Komentáře
Přidat komentář