Pojišťovna Helvetia má za sebou turbulentní podzim. Kvůli „kralování“ covidu-19 se společnost dostala do červených čísel a musela ohlásit milionové úbytky. A kromě toho vede náročnou soudní bitvu s kuchařskou hvězdou Nelsonem Müllerem. Ten zažaloval Helvetii o 360 000 EUR z pojištění pro případ uzavření podniku během letošního lockdownu. Existují ale i pozitivní zprávy. Znovu bylo rozhodnuto o investici do německého startupu Chargery a bylo uzavřeno strategické partnerství se španělským vzájemným pojistitelem (peer-to-peer) Freshurance. Ten nabízí vzájemné pojištění Cobertoo pro mobilní telefony na španělském trhu. A Helvetia se zjevně snaží finanční injekcí ukázat akceptaci takového modelu pojištění a zacílit více na mladší skupiny klientů.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Prognózy kam se podíváš
U peer-to-peer modelu pojištění platí pojistníci (nejsou to zákazníci v pravém slova smyslu) měsíční členský příspěvek 1 EUR plus pojistné za mobilní telefon. To závisí svou výší na typu a modelu. Členský poplatek a čtvrtinu pojistného inkasuje Freshurance. Zbytek jde do jakési společné pokladny, z níž se platí škody. Co na konci roku zbyde, dostanou ze tří čtvrtin členové zpět ve formě cash backu. Zbývajících 25 % investují na dobročinné projekty a užitečné účely. Cobertoo se už dostal do prestižní společnosti INSURTECH100 sestavované ze strany Fintech Global z nejinovativnějších mladých firem v oblasti InsurTechu.
Pojištění není všechno, ale…
To pojišťovna Baloise je králem mezi investory. Kdokoli si otevře ve Švýcarsku, anebo i v zahraničí, nový startup, obdrží pravděpodobně od Baloise první nabídku podílet se. Přitom ani není podmínkou, aby měl podnik nějakou vazbu na pojištění nebo finance. Baloise má zálusk i na technické testy nemovitostí, digitální služby úklidového personálu nebo platformy pro majitele domů či podlaží v domech. A seznam by mohl pokračovat. Podle CEO Baloise Gerta De Wintera jde společnosti o další vývoj klasického pojišťovacího podnikání a vystoupení z tradičního jádra. Přesto si doposud Baloise právě klíčovým pojišťováním vydělává, přičemž koronavirus zanechává negativní stopy. Přesto se vedení společnosti odhodlalo zakoupit kmen neživotního pojištění od pojišťovny Athora v Belgii.
Mohlo by vás zajímat: Kontrola klientů finančních institucí v boji proti praní špinavých peněz
Všední den v Baloise je aktuálně poznamenán regulačními předpisy. Kvůli nim byla podepsána smlouva s firmou Systemorph. Ta má nabídnout software pro datový management určený bankám a pojišťovnám. Je nezbytný pro implementaci IFRS 17 k dodržení regulatorních požadavků pro nově vedené účetnictví pojišťovny. A taková investice ukazuje jasně na to, že Baloise hned tak běžné pojišťovnictví neopustí.
Svaz pojistitelů je nejistý v postojích
Poněkud méně rušná, ale přesto výbušná byla v listopadu situace ve Švýcarském svazu pojistitelů (SVV). Na podzim se hlasovalo o odpovědnostní iniciativě podnikatelů. Tato nová ustanovení o odpovědnosti se týkají těch, kteří porušili mezinárodně uznávaná lidská práva a mezinárodní standardy pro ochranu životního prostředí. Nová iniciativa by znamenala rozšíření možnosti žalovat velké i malé podniky. Proti takovým ustanovením se vyslovil právě SVV a podle vyjádření svých představitelů k tomu má dobré důvody, protože podle ní nejsou jasné všechny důsledky takové úpravy. Přesto však SVV s jednoznačným postojem váhal, protože šlo o reputačně tenký led. Na konci listopadu hlasovali Švýcaři o této iniciativě v referendu a odmítli ji dvěma třetinami hlasů. Referenda se zúčastnilo okolo 47 % občanů s hlasovacím právem.
Komentáře
Přidat komentář