Podvodníkům se stále více dařilo dostat se k přístupovým datům zákazníků v on-line bankingu. Přitom se nejčastěji zaměřují na zneužití procesů v mobilním bankovnictví, aby vytáhli prostředky k tíži majitele účtu. Peníze pak poukážou přes přímá bankovní konta v cizině, která lze relativně snadno a rychle zřídit. Jen zřídkakdy je možné peníze získat zpět.
„Pokud byla průměrná škoda způsobená podvodem v on-line bankovnictví v předchozích letech u nás ještě v řádu nižších jednotek tisíc EUR, za prvních 6 měsíců 2019 se více než ztrojnásobila na 15.000 EUR. Nejvyšší jednotlivá zaznamenaná škoda činila letos 350.000 EUR,“ komentoval čerstvý vývoj Theo Schneider, odpovědný za produktové a strategické poradenství bankopojištění v R + V Versicherung.
Mohlo by vás zajímat: Nové odborné zkoušky mají zelenou! ČAP a EFPA dokončily databázi otázek
Podle digitálního svazu Bitkom byl jenom loni každý druhý uživatel internetu (50 %) obětí kybernetické kriminality. Nejčastěji hlásí on-line přihlášení ilegální využití osobních dat nebo předání takových údajů třetím osobám. Bezmála každý čtvrtý (23 %) byl v uplynulém roce takto postižen. Podle vlastního vyjádření bylo 12 % uživatelů internetu oloupeno o jejich údaje při soukromém nákupu nebo prodeji. Každý devátý (11 %) uvedl, že došlo ke zneužití jeho dat k účtu.
Naopak mimo sféru internetu reklamují pouze 2 % ukradení dat nebo vlastní identity, 1 % uživatelů hlásí zneužití dat k účtu.
Komentáře
Přidat komentář