Hitparáda 10 chyb v pojištění aut a motorek: 2. díl


			Hitparáda 10 chyb v pojištění aut a motorek: 2. díl
3.1.2022 Produkty

Za chyby se platí, a to bohužel platí i v pojištění vozidel. V čem majitelé aut a motorek dělají největší chyby a v kterých oblastech může dobrý poradce ochránit jejich peníze? Představujeme hitparádu nejčastějších pochybení. Prvních pět chyb najdete v prvním díle. A druhá pětice je zde.

6. Základní limit povinného ručení

Způsobit škodu vyšší než 35 miliónů? „To se mi přece nemůže stát“, myslí si většina klientů. A co třeba tento konkrétní případ s jedním těžce zraněným: 20 miliónů náklady léčení zdravotní pojišťovně, 20 miliónů ztráta na výdělku, 8 miliónů ztížené společenské uplatnění a 8 miliónů na výpomoc, bolestné a další náklady. Dohromady 56 miliónů. Pojišťovna zaplatí 35 miliónů a na klienta zbude pouhých 21 miliónů. Většina lidí zbytečných několik desítek miliónů na účtu nemá. Může ale využít aktuální akce, kdy Pillow pojišťovna nabízí dvojnásobný limit 70 miliónů za cenu základního 35 miliónů. Hlavní pravidlo prostě zní: 35 je málo!


Mohlo by vás zajímat: Využití meteorologických dat pro včasný odhad škod


7. Ručení se spoluúčastí v zahraničí

Některé pojišťovny v honbě za co nejnižší cenou nabízí povinné ručení určené pro Česko. Pokud s ním řidič způsobí škodu v zahraničí, bude muset její část zaplatit. Celkem jsou na trhu 4 produkty s tímto „háčkem“. Pokud s aut či motorka někdy vyjíždí za hranice, je třeba si dobře ohlídat podmínky pojištění. Výše spoluúčasti se u produktů liší, ta nejvyšší ulehčí peněžence o 100 tisíc Kč. Nejjistější strategií je se zcela vyhnout produktům se spoluúčastí v zahraničí. Pro vozidla, která mají nízký roční nájezd, je mnohem výhodnější pojištění podle ujetých kilometrů. Cena je výrazně nižší, a přitom v zahraničí platí stejná spoluúčast jako v Česku.

8. Poplatky (ne)jsou i v pojištění aut

Možná o tom nevíte, ale 8 z 10 povinných ručení má „kdesi na webu pojišťovny“ sazebník poplatků. Řidič se o něm dozví v okamžiku, kdy bude s prodlením s platbou za pojištění. Mezi nejvyšší hodnoty poplatků na trhu patří tyto: 500 Kč za upomínku před ukončením pojištění, 500 Kč za ukončení pro neplacení nebo 250 Kč za upomínku po zániku pojištění. Poučení? Buď vše platit včas nebo mít uzavřené pojištění bez sazebníku poplatků. Pillow pojišťovna díky elektronické komunikaci s klienty nemá žádná sazebník poplatků, a tedy ani poplatek za upomínku.


Mohlo by vás zajímat: NewSpace: Komerční vesmírné projekty fokusem pojistitelnosti


9. Pravidlo „Jednou ano, podruhé ne“

Jedná se o specialitu, u většinu produktů nic podobného nenaleznete. Při druhé a další pojistné události do jednoho roku od předchozí škody se spoluúčast u havarijního pojištění automaticky zvyšuje na dvojnásobek. A pro pojištění skel je pravidlo ještě přísnější: limit se použije pro všechny škody v jednom pojistném roce. Pokud ho řidič již při první škodě vyčerpal a má smůlu na další rozbité sklo, druhou a další opravu ve stejném roce si platí ze svého.

Výsledkem je nespokojený zákazník a důvodem jsou složité podmínky, plné skrytých háčků a kliček. Pro běžného spotřebitele je nemožné přečíst 45 stran podmínek a objevit všechna překvapivá ustanovení. A poradce musí těch podmínek přečíst 10x tolik, pro každou pojišťovnu. Pouze Pillow má pojistné podmínky pojištění vozidel na pouhých 7 stran a každý se tak snadno za pár minut může přesvědčit, že neobsahují žádná nesmyslná a neférová ujednání.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Ať žije uhlíková stopa aut se spalovacím motorem!


10. Smluvní nemusí být váš oblíbený

Poslední místo „hitparády“ se vrací k havarijnímu pojištění, tedy ochraně pojištěného auta. Zlevnit pojištění lze tak, že se majitel zaváže poškozené auto opravit ve smluvním servisu. Některé produkty na trhu dokonce ani nedávají na výběr a opravy mimo smluvní síť jsou zakázané nebo znevýhodněné. Pro starší auta není podmínka smluvního servisu problém. Pokud se jedná o vozidlo do 5 let stáří, pravděpodobně má majitel svůj oblíbený autorizovaný servis, který navštěvujete nejen kvůli zachování záruky.

Dobré pojištění umožňuje si při jeho uzavření zvolit jako místo opravy libovolný autorizovaný servis. Tato volba je ideální pro vozidla do stáří 5 let nebo taková, kdy majitel chce po celou dobu vlastnictví vozu navštěvovat značkový servis. A naopak pro majitele starších vozidel, kteří chtějí ušetřit, nabízí pojištění volbu smluvních opraven výměnou na za nižší cenu pojištění. Přesně to umí Pillow pojištění vozidel.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články