Hitparáda 10 chyb v pojištění aut a motorek: 1. díl


			Hitparáda 10 chyb v pojištění aut a motorek: 1. díl
30.12.2021 Produkty

Za chyby se platí, a to bohužel platí i v pojištění vozidel. V čem majitelé aut a motorek dělají největší chyby a v kterých oblastech může dobrý poradce ochránit jejich peníze? Představujeme prvních 5 nejčastějších pochybení.

1. Jízda bez povinného ručení

Jednička hitparády je stálice. Na českých silnicích lze dle dat České kanceláře pojistitelů potkat kolem 160 tisíc nepojištěných vozidel. Jejich majitel musí být připraven jednak na pokutu za jízdu bez ručení (až 40 tisíc Kč), pokutu za nepředložení zelené karty při kontrole (až 3 tisíce Kč), příspěvek do garančního fondu za každý den (např. pro vozidlo s objemem do 2500 ccm ročně 23 725 Kč) a hlavně na úhradu až 300 tisíc za způsobenou škodu.


Mohlo by vás zajímat: Katarína Bobotová: Pomohlo by otevřít pracovní trh zahraničním odborníkům


2. Pojištění skel s „podměrečným“ limitem

Někteří majitelé spoléhají na to, že rozbité čelní sklo kamenem od jiného vozidlem mi zaplatí povinné ručení „viníka“. Problémem je vždy nezpochybnitelný důkaz, a tak doplňkové pojištění skel je nutností. Pokud však klient vsadí na nízký limit (nejčastěji do 10 tisíc) bez ohledu na podmínky konkrétního vozidla, můžete být v okamžiku výměny nemile překvapen. Čím modernější auto, tím více vychytávek sklo obsahuje.

Vyhřívání, senzory, kamera a další technologie často znamenají cenu výměny a kalibrace 30 nebo 40 tisíc. Řešení je naštěstí snadné – stačí zvolit bezlimitní pojištění skel, které zaplatí každou výši škody. V případě Pillow je pojištění skla vždy bez limitu, poradce i klient tak mají jistotu optimálně nastaveného pojištění.

3. Havarijní pojištění s limitem

Při pojištění auta je třeba hlídat jednoduchý parametr. Pojištění musí zaplatit libovolně velkou škodu. A pokud by došlo ke zničení celého auta, pak potřebuje majitel dostat zaplacenu jeho obvyklou cenu těsně před zničením. Pokud pár let staré vozidlo v hodnotě 350 tisíc má v pojistné smlouvě u rizika střetu se zvířetem nebo u přírodní události napsáno „Limit 50 000 Kč“, něco je špatně. Při totální škodě dostane majitel pouze limit a zbylých 300 tisíc zaplatí ze svého.

Platí jednoduchá poučka: nikdy nesjednávat pojištění s limitem, vždy je třeba volit pojištění s pojistnou částkou ve výši obvyklé ceny vozidla. Moderní pojištění nabízejí pojištění na obvyklou cenu pro libovolná „havarijní“ rizika, např. živel, střet se zvířetem, krádež a vozidla. Doplňková pojištění s limitem tak již zastarala, vedla ve většině případů pouze k podpojištění.

4. Procentní spoluúčast nepříjemně překvapí

V případě havarijního pojištění je dobrá cena vždy „vykoupena“ spoluúčastí, ale i zde lze vybírat správně. Nebo špatně. Pokud je spoluúčast formulována jako „5 %, minimálně 5 000 Kč“, pak v případě škody za 200 tisíc zaplatí klient ze svého 10 000 Kč (5 % z 200 000). Čím větší škoda, tím více musíte doplatit. Pokud zvolí spoluúčast „5 000 Kč“, tedy bez procent, má majitel jistotu, že ať je škoda sebevětší, vždy zaplatíte pouze 5 tisíc a ani o korunu více. Aktuální trend je zřejmý: spoluúčast pouze fixní. Navíc nové produkty nabízejí u vybraných rizik přímo nulovou spoluúčast. V případě Pillow pojištění klienti nic nedoplácí v případě přírodní události, střetu se zvířetem nebo krádeže vozidla.


Mohlo by vás zajímat: Blackout: Velké a pravděpodobné riziko


5. Odtah, který pojištění nezaplatí

Nejčastěji využívanou službou v pojištění vozidel jsou asistence a konkrétně odtah nepojízdného vozidla. Starší produkty mají definovaný finanční limit, který pojišťovna zaplatí. Pokud je například 3 tisíce, měl by se klient modlit, aby se mu auto porouchalo blízko servisu, od pondělí do pátku a pouze během dne. I ceny odtahů postupně rostou a nižší finanční limity už nestačí. A to ani nemluvíme o odtahu z Jeseníků do Prahy z letní dovolené, pak bude klient z vlastního doplácet i vyšší tisíce korun až desetitisíce korun.

Řešení je opět snadné: co nejdříve přesedlat na asistence s limitem v kilometrech (každý vždy ví, na jak vzdálený placený odtah má nárok) nebo rovnou na neomezený odtah po celé ČR. Pouze ty zaručí dostatečnou úhradu a automaticky reagují na inflační zvyšování cen odtahů. Všechny Pillow asistence jsou bez finančního limitu pro odtah, buď s limitem v kilometrech nebo neomezeně v Česku.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články