Zajímavost: Koronavirová krize mění přístup Němců k bankám


			Zajímavost: Koronavirová krize mění přístup Němců k bankám

COVID-19 „zařídil“ podstatné posuny v zacházení s hotovostí a kontaktech s bankou. K tomuto závěru dospěla reprezentativní studie z dílny Psyma Research+Consulting GmbH. Téměř každý druhý Němec kvůli koronavirové pandemii platí více bezhotovostně než před krizí, zatímco druhá půlka žádné změny nepociťuje.

Přesněji platí mnohem více nebo více bezhotovostně aktuálně 45 % respondentů. Naopak 5 % platilo více nebo mnohem více hotovostí. Sledujeme-li konkrétní úkony týkající se placení a zacházení s penězi, jsou změny v chování německé populace ještě zřetelnější. Každý čtvrtý používá nyní častěji on-line banking, a každý třetí vybírá v bankomatu hotovost méně často než dříve.

Komunikace s vlastní bankou se během pandemie a nouzového stavu změnila jen málo. Studie ukázala, že telefonické poradenství, anebo kontakt přes e-mail nebyl využíván častěji než před COVIDEM-19. Vzhledem k tomu, že osobního poradenství vzhledem k situaci bylo méně, a přitom kontaktů přes telefon, video nebo e-mail nijak výrazně neposílilo, vychází z toho, že obecně bylo styků mezi zákazníky a bankami méně a že vzájemná komunikace se zredukovala.


Mohlo by vás zajímat: Novinky v právní úpravě ochrany spotřebitele


Na otázku, jak se v aktuální covidové době změnil způsob interakce s bankou, nejvíce respondentů odpovídalo, že využívalo „výrazně častěji“ nebo „častěji“ on-line bankovnictví (19, resp. 6 %, celkem tedy čtvrtina dotázaných). Naopak nejvíce ubylo zmíněných výběrů z bankomatu: podstatně méně často nebo méně často chodilo k bankomatu 19, resp. 16 % oslovených, celkově tedy více jako třetina (35 %). Podle očekávání se propadly osobní schůzky s poradci (u 29 % respondentů).  Solidní nárůst sice vykazuje na jednu stranu videochat (častěji využívalo 17 % dotázaných), ale současně 20 % oslovených uvedlo, že tento komunikační kanál využívá řidčeji než před krizí.

Ti, jež během pandemie a nyní rezignovali na individuální poradenství, se už nehodlají v budoucnu k tomuto osobnímu servisu vracet (66 %). Pokud ale je někdo aktuálně zvyklý s bankou mailovat, telefonovat nebo chatovat, plánuje u toho zůstat i do budoucna. Osobní setkávání a poradenství na místě už tolik do budoucna neláká a zřejmě se k rozsahu z minulosti nevrátí. Ukazuje se tedy, že (nejen) dokud potrvají omezení osobního styku a zákazníci budou navštěvovat banky méně často, měly by banky upevňovat a vylepšovat další spolehlivé cesty ke klientovi, aby posílily vazbu a neztratily ho.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články