Německo hlásí nulovou diskriminaci v pojištění aut
Při sazbování pojištění vozidel v Německu aktuálně nejsou známy žádné náznaky, že by pojišťovny ve svých tarifech odlišovaly ceny pro zákazníky podle pohlaví, sexuální orientace, náboženského přesvědčení nebo fyzického handicapu. Vyplývá to alespoň z aktuální studie Ústavu pro pojišťovnictví (Institut für Versicherungswesen) se sídlem v Kolíně nad Rýnem.
Pojistitelé nezahrnují ve svých porovnáních sazeb ani náboženství nebo příslušnost k církvi, ani fyzický handicap a jeho rozsah. Jak upozornil týdeník Der Spiegel, znamená to současně, že už neexistuje sleva pro těžce tělesně postižené, jaký v praxi fungoval do poloviny devadesátých let na základě zákonného předpisu.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Finanční gramotnost pro pubescenty
Pohlaví klienta je sice uváděno, nicméně při ověřování nebylo bráno v úvahu pro výsledný tarif ani v jednom zkoumaném případě, jenž by se odrazil v rozdílných částkách pojistného podle toho, zda šlo o muže či ženu. A platilo to i v případě, kdy byl/a jako řidič/ka pojišťovaného auta uveden/a vlastní syn nebo vlastní dcera.
Většina dotázaných se nicméně přimlouvala v anketě za to, aby se ve výsledné kalkulaci pojistného zohledňoval způsob jízdy dotyčné nebo dotyčného. Současně experti ze studie odvodili, že ti, kdo sami jezdí riskantním způsobem, jsou podstatně méně často ochotni akceptovat takové parametry tarifikace pojištění. Mnozí takoví řidiči je označují často jako „příliš subjektivní“.
Seznamte se: Stella, první pojištění aut pro ženy v Austrálii
Jiná situace panuje u protinožců, kde se objevil čistě ženský pojistný produkt. Stela vznikla spojenou kooperací mnoha firem z různých odvětví. Společně vyvinuly pojištění vozidel výhradně pro ženy a nyní dělají produktu silnou reklamu. O komerční úspěch se pokusily pojišťovací společnost QBE jako upisovatel rizika, a dále Freedom Group, Viper Capital a Ennvest.
Mohlo by vás zajímat: Covid-19 a úmrtnost
Podle výzkumu provedeného společností Bauer Media žije v Austrálii 4,5 milionu žen ve věku od 25 do 64 let. To je velmi početná cílová skupina řidiček a držitelek pojištění aut. Podle expertů řídí bezpečněji, a navíc v domácnosti rozhodují často o finančních otázkách. Poněkud stereotypně se také konstatuje, že australské ženy často autům nerozumí a necítí se být za svou loajalitu vůči své pojišťovně dostatečně oceněny. To všechno má nyní změnit Stella, která se na tyto atributy zaměří. Tvůrci se chtějí dostat pod kůži šesti australským ženám z deseti.
Komentáře
Přidat komentář