Od začátku letošního roku se podle členů ČAAS celkový počet řešených případů zdravotní asistence u českých klientů v zahraničí ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce nezměnil. „Aktuální situace související s koronavirem doposud neměla dopad na klientské chování ve smyslu, že bychom registrovali vyšší výskyt ošetření v souvislosti s nachlazením a podobnými symptomy,“ popisuje aktuální situaci Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Partners pro severní a východní Evropu a viceprezident ČAAS. Členové ČAAS zatím zaznamenali několik desítek případů problémů s dopravou klientů, konkrétně se jednalo o storna, změny, zpoždění či rušení letů v Asii. „Řešili jsme doposud zhruba 20 případů zrušení letů nebo storna v souvislosti s koronavirem, ale očekáváme, že pokud bude situace ve více zemích dále eskalovat, budou stornované nebo nevyužité pobyty velkým tématem. Vždy naši pracovníci a lékaři postupují v souladu s nařízeními, a pokud je nutné, tak v součinnosti se správními institucemi ČR i daných cílových zemí,“ upřesňuje Vladimír Fuchs, generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance a člen prezidia ČAAS.
Mohlo by vás zajímat: Cestovní pojištění ve stínu koronaviru. Na co si dát pozor?
Nemoc se však neustále šíří a přibývají nové zasažené lokality. Na možný vývoj situace jsou asistenční společnosti připraveny. „Naši koordinátoři jsou proškoleni, případy s podezřením na koronavirus řeší výhradně incident manager, který má postup nastavený v souladu s pandemickým plánem dané země. Konkrétní postupy se v různých státech liší, nicméně klíčové je transportovat pacienta do adekvátního zdravotnického zařízení. Při zajištění ošetření pro klienta s obdobnými symptomy jako u koronaviru je nutné vzít také do úvahy, zda klient přišel do kontaktu s infikovanou osobou. V kontextu těchto skutečností volíme optimální způsob zajištění ošetření,“ popisuje Marek Jaroš, ředitel asistenční společnosti Global Assistance. Pokud by to zdravotní stav pacienta vyžadoval a bylo by nutné jej převézt do České republiky, bude do postupu transportu zapojena česká ambasáda v dané oblasti.
Mohlo by vás zajímat: Omezení rychlosti je v Německu velké téma. Co na to pojišťovny?
V některých zemích vstoupila v platnost specifická opatření, např. v Itálii klient v případě podezření na nákazu koronavirem musí zavolat na číslo 112 a zde požádat o ošetření lékařem. Členové ČAAS zatím řešili pouze několik případů podezření na nákazu, které se nakonec nepotvrdilo. „K 26.2. jsme měli potvrzeno šest klientů v karanténě na Kanárských ostrovech, jsme v kontaktu s delegátem, náš lékař monitoruje situaci a další kroky koordinujeme s pojišťovnou,“ dodává aktuální informace Vladislav Škop, zástupce Euro-Center a člen prezidia ČAAS. Pro případ škod velkého rozsahu, kde je najednou zasažen velký počet českých občanů, mají asistenční společnosti připravené společné postupy pro koordinovanou pomoc českým ambasádám a českým občanům po celém světě.
S čím se mohou klienti obrátit na asistenční společnost své pojišťovny (skutečný rozsah asistenčních služeb závisí na daném případu a na sjednaném rozsahu pojištění):
- vyhledání vhodného lékařského zařízení,
- zajištění lékařského ošetření a péče vč. úhrady vzniklých nákladů,
- repatriace klienta zpět do vlasti,
- zajištění právní pomoci, právní asistence,
- vyřízení náhradních dokladů a finanční zálohy v případě ztráty zavazadel,
- zajištění náhradní dopravy, případně ubytování,
- vyslání opatrovníka a ubytování členů rodiny,
- zaslání léčiv a jiných zdravotnických potřeb,
- přeprava zesnulého a vyřízení potřebné dokumentace a mnoho dalších.
Komentáře
Přidat komentář